Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Auniņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma - Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis - teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Tika izvirzīta hipotēze: literārie darbi sekmē tikumisko vērtību izpratnes veidošanos, ja: •tie tiek atlasīti atbilstoši bērna interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai; •tie tiek mērķtiecīgi pārrunāti un analizēti, uzklausot un respektējot bērna viedokli; •tiek nodrošināta pozitīva, emocionāla pedagoģiskā vide. Darbs sastāv no divām nodaļām un astoņām apakšnodaļām. Darba pirmajā nodaļā ir sniegts vērtību un tikumisko vērtību vispārīgs raksturojums pedagogu, psihologu un filozofu skatījumā, analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās likumsakarības, kā arī atklāta literāro darbu nozīme tikumisko vērtību izpratnes veidošanā. Otrajā nodaļā ir praktiski pētītas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanā. Ir izstrādāti tikumisko vērtību izpratnes vērtēšanas kritēriji. Pētījuma daļā ir iekļautas sarunas ar bērniem un bērnu zīmējumi, kuros bērni pauduši savas izjūtas. Uzskatāmi bērnu izpratni par tikumiskajām vērtībām pētījuma sākumā un beigās var redzēt tabulā un diagrammās. Darba beigās ir izdarīti secinājumi. Darba apjoms 67 lpp., tajā ievietoti 24 attēli, 1 tabula. Teorētisko jautājumu pētniecībai un analīzei izmantoti 50 literatūras un informācijas avoti. Darbam pievienoti 4 pielikumi. Bachelor's thesis topic - Formation of understandig of moral values of the elder preschool age children in the process of getting acquainted with literary work The purpose of the bachelor’s thesis – theoretically and practically study the formation of understandig of moral values of the elder preschool age children in the process of getting acquainted with literary work. Stated hypothesis: literary work contribute to the formation of understanding of moral values, if: •they are selected according to child’s interesests, experience and given situation; •they are deliberately discussed and analyzed, while listening to and respecting the child's opinion; •positive and emotional pedagogical environment is provided. Thesis consists of two chapters and eight subchapters. The first chapter describes general characteristics of values and moral values in view of teachers, psychologists and philosophers and analyzes the regularities of formation of understandig of moral values of the elder preschool age children and shows the impact of literary work on formation of understanding of moral values. In the second chapter the possibilities of using literary work in promoting the understanding of moral values amongst chldren are studied in practice. The criteria for evaluating understanding of moral values have been developed. The research section includes conversations with children and children's drawings in which children have expressed their feelings. The children's awareness of the moral values at the beginning and the end of the study can be seen in tables and charts. Conclusions are drawn at the end of the thesis. The volume of the thesis 67 p., it contains 24 pictures, 1 table. 50 sources of literature and information were used for the research and analysis. 4 attachments added.