Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorDvinska, Vera
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:31Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61672
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37618
dc.description.abstractBakalaura darbs „2 – 3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas labvēlīgas norises sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē” mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski vērtēt bērnu (2 – 3 gadi) adaptācijas grūtību pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Mērķa īstenošanai tiek: • izzinātās dažādu autoru atziņas par adaptācijas procesa jēdziena skaidrojumu dažādu . autoru skatījumā; • raksturota pieaugušo nozīmi labvēlīgas adaptācijas norises sekmēšanā; • analizēta 2 – 3 gadīgu bērnu personības attīstības likumsakarības; • veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība par bērnu adaptācijas īpatnību ………… korekcijas iespējām 2 – 3 gadīgiem bērniem rotaļās un vingrinājumos; • izdarīti secinājumi. Bakalaura darba teorētiskajā daļā atspoguļota bērnu un pieaugušo attiecību raksturojums dažādu autoru skatījumā, bioloģiskā un sociālā adaptācija 2 – 3 gadīgu bērnu attīstības veseluma kontekstā, pieaugušie – labvēlīgas sociālās vides veidotāji. Atlasītas un izvērtētas rotaļas un vingrinājumi ka līdzekļi bērnu labvēlīgas adaptācijas sekmēšanai. Empīriskajā daļā tiek veikta pedagoģiskais pētījums par labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšanas iespējām 2 – 3 gadīgiem bērniem, izmantojot novērošanas metodi. Pētījumā iegūto rezultātu analīze parada, ka katram bērnam adaptācija notiek individuāli. Rotaļas un vingrinājumi bērniem palīdzēja iekļauties jaunajā sociālā vidē, jo liela nozīme ir videi, kurā aug bērni. Pieaugušajiem vajag nodrošināt apstākļus bērniem, kur viņi justos laimīgi, droši, pārliecināti. Bērniem ir redzami rezultāti – bērni mierīgi rotaļājas ar vienaudžiem un ir adaptējušies dažādās jaunās dzīves situacijās. Sākotnēji izvirzītā hipotēze, ka labvēlīga adaptācija būs veiksmīgākā, ja pieaugušie izzinās mazo uzvedības traucējumu iemeslus, izmantos vingrinājumus, rotaļas bērnu ↔ pieaugušo sadarbībā – ir pārbaudīta un pētījuma ietvaros apstiprinājās. Bakalaura darba apjoms – 77 lpp. Darbs satur 4 tabulas, 9 pielikumus, 103 izmantotās literatūras un informācijas avotus. Atslēgas vārdi: adaptācija, bioloģiskā un sociālā adaptācija, labvēlīga adaptācija, 2 – 3 gadīgu bērnu attīstība.
dc.description.abstractBachelor's thesis „2 - 3 year old children social adaptation favourable procedure promotion in pre-school educational institution” target both in the theory to inquire and practical to assess the 2 - 3 year old children adaptation difficulties overcome options in pre-school educational institution. The objective of the action is: • to inquire diverse on the adaptation process of the concept explanation different authors view; • to characterize adult badge favourable adaptation procedure promotion; • to analyse 2 - 3 year old children individual development regularity; • to accomplish pedagogic test activity about of children adaptation peculiarity correction possibility 2 - 3 year old children of games and exerceses; • to do the illations. Bachelor's thesis theory part to reflect children and adult relations the characterization of the concept explanation different authors view, biological and social adaptation 2 – 3 year old children's development context, adult – favourable social environment the builder. To select and to evaluate games and exerceses that means children favourable procedure promotion. Empirical part to carry pedagogic inverstigation about favourable adaptation procedure promotion possibility the 2 - 3 year old children, to make observation method. Investigation to get results analysis to show that children adaptation to determine individual. Games and exerceses children help to join new social environment, because shin signification also environment, who to grow children. Adult to need to provide the circumstance children, where he undisprosed happy, boldly, certain. Children also visibility results – children quit to play and also adaptation diverse new life situation. Initial to move hypothesis, it favourable adaptation successful, if adult to find the little conduct disturbance reasons, to make exerceses, games children ↔ adult collaboration – also to verify and investigation framework affirmation. Bachelor's thesis the amount of 77 pages, 4 tables, 9 supplenent, 103 literature and information sources. Key words: adaptation, biological and social adaptation, favour adaptation, 2 – 3 year old children's development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectbioloģiskā un sociālā adaptācija
dc.subjectlabvēlīga adaptācija, 2 – 3 gadīgu bērnu attīstība
dc.subjectpieaugušie – labvēlīgas sociālās vides veidotāji
dc.title2 - 3 gadīgu bērnu sociālās adaptācijas labvēlīgas norises sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternative2 - 3 Year Old Children Social Adaptation Favourable Procedure Promotion in Pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record