Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorĶirse, Eva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:33Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61684
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37623
dc.description.abstractDarba tēma – “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu analīzes procesā”. Pētījuma mērķis - Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas literāro darbu analīzes procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – sniegts radošuma skaidrojums dažādu pedagogu un psihologu teorijās. Tiek raksturota radošuma veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī atklāta literāro darbu nozīme radošuma sekmēšanā un atraisīšanā. Empīriskā daļa – atspoguļots praktiskais pētījums ar bērniem par literāro darbu izmantošanu bērnu radošuma sekmēšanā. Ir izstrādāti vērtēšanas kritēriji, atklāta bērnu radošā darbība, kur atspoguļojas bērnu radošuma izpausmes, veikta bērnu darbības rezultātu analīze. Ir bērnu radošuma analītisks salīdzinājums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījuma daļā iekļauti bērnu radošie darbi – zīmējumi, pašsacerētas pasakas, radoši darbi ar dažādiem materiāliem. Pētījumā atklāj, ka atbilstošas literatūras izvēle rada bērnam vēlmi radoši izpausties. Bērnam ir svarīga vide, kurā viņš darbojas, vizuāli materiāli rosina bērna pašiniciatīvu. Bērna radošuma svarīgākais atskaites punkts ir pieredze un pārdzīvojumi. Ir izstrādāti vispārēji ieteikumi pedagogiem bērnu radošuma sekmēšanai. Darba apjoms - 70 lapas. Darbam pievienoti 18 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi. Izmantoti 37 avoti. Atslēgas vārdi – radošums, radoša darbība, vecākais pirmsskolas vecums, literārie darbi.
dc.description.abstractTitle of the paper: Facilitation of creative activities of children of the oldest age of pre-school during the analysis of literary work. Aim of the paper is to research facilitation of creative activities of children of the oldest age of pre-school during the process of analysis of literary work. The paper has two parts – theoretical and empirical part. In the theoretical part – the explanation of creativity from theories of different educators and psychologists is given. Forming of creativity in the oldest age of pre-school children is being characterized, as well as meaning of the literary work in facilitating and improving creativity is revealed. In the empirical part – practical research with children is developed, where literary work is used to facilitate their creativity. Evaluating criteria are made, creative activity of children is discovered, where children’s creativity is reflected, result analysis of the activity of children is made. Paper includes a comparison of creativity of children in the beginning of the research and in the end of it. Research part includes creative works of children – drawings, self-written fairy tales, creative works with various materials. Research reveals that choosing suitable literary work encourages a child to express himself creatively. The environment, where the child is expressing himself, is important to him, visual materials encourage child’s own initiative. The most important point for child’s creativity is experience. Suggestions for educators to facilitate creativity of children are worked out. The volume of the paper – 70 pages. The paper includes 18 figures, 3 tables, 5 appendices and 37 references. Key words – creativity, creative activity, oldest age of pre-school, literary works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectliterārie darbi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības sekmēšana literāro darbu analīzes procesā
dc.title.alternativeFacilitation of creative activities of children of the oldest age of pre-school during the analysis of literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию