Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorAlsviķe, Kristiāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:36Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61694
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37626
dc.description.abstractKristiānas Alsviķes studiju darba tēma bija ''Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veidošana''. Praktiskā pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādus paņēmienus var izmantot saskarsmes attīstīšanai jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem (1.5- 3 gadi), veicot pedagoģiskā procesa pētījumu pirmsskolā. Darbam tika izvirzīta hipotēze, ka jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsme veidosies veiksmīgi, ja: bērnu attīstība ģimenē un pirmsskolā mērķtiecīgi tiks virzīta uz saskarsmes attīstību; audzināšanas procesā tiks izmantotas rotaļas, pasakas. Studiju darbs strukturēts divās daļās. Pirmajā daļā tiek dots ieskats saskarsmes veidošanās pamatos no pedagoģiskā un psiholoģiskā skatu punkta. Otrā daļa sastāv no praktiskā pētījuma - jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veidošanas paņēmienu izpētes. Eksperimentālajā posmā tika organizētas nodarbības. Pētījumā tika novēroti 20 pirmās, jaunākās, grupas bērni, un tika veikta 1.5-3 gadus vecu bērnu vecāku aptauja. Galvenie secinājumi apstiprināja hipotēzi un ietver to, ka ģimenei ir svarīga loma bērnu veselības nostiprināšanā un audzināšanā, sabiedrības izpratnes nodrošināšanā un rakstura audzināšanā. Pats galvenais ir ieklausīties bērnā pa īstam. Bērnu saskarsme ir attīstāma ar jebkuru darbību kopā ar bērnu, īpašu palīdzību veic rotaļas. Atslēgas vārdi: VERBĀLA UN NEVERBĀLA SASKARSME, VEIKSMĪGA ĢIMENE, PEDAGOĢIJA, KLAUSĪŠANĀS UN RUNĀŠANAS PRASME. Darbs sastāv no 57 lapaspusēm, 4 attēliem, 11 tabulām, 42 literatūras un informācijas avotiem, 3 pielikumiem.
dc.description.abstractThe topic of the thesis by Kristiāna Alsviķe was ''Creation of interaction for the youngest preschool children''. The aim of the practical research was to find the methods which can be used to develop interaction for the youngest preschool children aged 1,5 – 3 years. It was done by examining the pedagogical process in a preschool establishment. The hypothesis of the thesis was that the interaction of the youngest preschool children will develop successfully if: - child development in family and preschool will be aimfully directed at interaction development; - plays and fairy tales will be used in the upbringing process. Thesis consists of 2 parts. The first part gives an insight into the basis of how interaction is created from the pedagogical and psychological point of view. The second part consists of the practical research – interaction creation methods' examination of the youngest preschool children. Exercises were carried out in the experimental part. 20 youngest preschool children aged 1,5-3 years were observed. Questionnaire of the youngest preschool children parents was carried out. The main conclusions confirmed the hypothesis and affirms that family plays a major role in upbringing and strengthening children's health, also in ensuring understanding about society and character development. The most important thing is to truly listen to the child. Children's interaction skills can be developed with every activity together with a child, especially effective are playing exercises. Key words: VERBAL AND NEVERBAL INTERACTION, SUCCESFUL FAMILY, PEDAGOGY, LISTENING AND CONVERSATION SKILLS. Thesis consists of 57 pages, 4 pictures, 11 charts, 42 literature and information sources, 3 appendixes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVerbāla saskarsme
dc.subjectNeverbāla saskarsme
dc.subjectVeiksmīga ģimene
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKlausīšanās prasme
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veidošana
dc.title.alternativeCreation of interaction for the youngest preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record