Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorSidorova, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:38Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61710
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37632
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”. Pirmsskolas vecums ir svarīgs dzīves periods, jo šajā periodā bērns veidojas kā neatkarīga personība ar tikai viņam raksturīgām īpašībām. Analizējot dažādu pedagogu un psihologu atziņas par emocijām un jūtām un veicot pētījumu, var secināt, ka, lai bērns vispirms varētu atpazīt un nosaukt savas emocijas, viņam tās ir jāiemācās atpazīt otrā cilvēkā vai tēlā no literārā darba. Tieši literārie darbi ir tie, kas jau agrā bērnībā audzina bērnos labestību, čaklumu un mīlestību, paplašina bērnu pieredzi un attīsta iztēli, kas izsauc bērnos emocijas. Līdzpārdzīvojot, līdzjūtot tēliem, bērniem rodas jauni priekšstati un jaunas emocionālās attiecības. Darba mērķis ir izzināt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikuma. 1. nodaļā ir sniegts emociju raksturojums pedagogu un psihologu skatījumā un analizēta jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā. 2. nodaļā ir aprakstīts veiktais pētījums un atspoguļoti tā rezultāti par literāro darbu izmantošanas iespējām emocionālās atsaucības atraisīšanā un sekmēšanā. Pētījuma gaitā tiek apstiprināta izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē bērnu emocionālo atsaucību, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm un pieredzei, radot pozitīvu emocionālu gaisotni grupā. Darbs izklāstīts 79 lappusēs, tajā iekļautas 3 tabulas un 4 attēli. Darbā izmantoti 64 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi.
dc.description.abstractBachelor work theme is "Developing the emotional responsiveness in the youngest preschool age kids to literary work in the process of getting acquainted". The pre-school age is an important period of kids life, since during this period in child is formed as an independent person with only his characteristic characteristics. By analyzing the emotions and feelings quotes of various educators and psychologists and doing research, it conclude that, in order for a child to recognize and name their emotions first, they must learn to recognize them in another person or in the image of literary work. Literary works are those who in early childhood, bring up children in goodness, charisma and love, extend their children's experiences and develop their imagination that casts emotions to their children. To the children have new ideas and new emotional relationships by surving it in the literary character. The aim of the work is to find out the emerging emotional responsiveness in the youngest preschoolers at the literary work in the process of getting acquainted in the preschool. Bachelor paper consists of 2 chapters, conclusions, list of literature and annex. Chapter 1 presents the characteristics of emotions in the view of pedagogists and psychologists and analyzes the emotional responsiveness in the youngest preschool age in the process of getting acquainted with literary works. In Chapter 2, a study has been carried out and its results on literary works as reflectors of emotional responsiveness are reflected and facilitators. The research hypothesis confirms the hypothesis that the literary works promote emotional responsiveness of children when has selected literary works according to the stage of development, interests and experience of children, creating a positive emotional atmosphere in the group. The work is presented on 79 pages, it contains 3 tables and 4 images. The work uses 64 sources of literature and adds 4 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectJūtas
dc.subjectJaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectEmocionālā atsaucība
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeDeveloping the emotional responsiveness in the youngest preschool age kids to literary work in the process of getting acquainted
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record