Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorŠterna, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:39Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61714
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37634
dc.description.abstractDarba autors: Inga Šterna Darba vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Pētnieciskā darba temats: Pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības veidošanās. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmskolā. Pētījuma priekšmets: pirmsskolas vecuma bērna uzmanības noturība. Pētījuma hipotēze: pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturība rotaļās tiek sekmēta, ja bērns iesaistās rotaļās, un tiek piedāvātas rotaļas atbilstoši bērna interesēm un vajadzībām. Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības sekmēšanu rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 4.Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par pirmsskolas vecuma bērna uzmanības attīstības likumsakarībām. 5.Analizē pedagogu un psihologu atziņas par rotaļu. 6.Pētīt pirmsskolas vecuma bērna uzmanības noturības sekmēšanu iespējas rotaļās. Pētījuma metodes: Teorētiskā -literatūras analīze. Empīriskā- novērošana, datu matemātiskā apstrāde. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestāde. Galvenie rezultāti un secinājumi: Analīzes rezultātā darba autore secināja, ka uzmanība ir process, kas palīdz koncentrēt domāšanu un spēju uztvert jaunu, nezināmu informāciju. Apkopojot pedagogu un psihologu atziņas, secināms, kas ir uzmanība pedagogu un psihologu atziņās. Termina ‘’uzmanība’’ skaidrojums visiem pedagogiem un psihologiem ir līdzīgs. Analizējot citu autoru darbus, darba autore secināja, ka rotaļa ir galvenais faktors bērna attīstībā. Bērns rotaļā pauž savas izjūtas, pieredzi, emocijas. Darba autore izpētīja rotaļu iedalījumu, kuras rotaļas ir noderīgākās uzmanības noturības sekmēšanai. Darba autore izpētīja faktorus, kas traucē uzmanībai attīstīties. Pedagogi to sauc par izklaidību. Analīzes rezultātā darba autore secināja, ka uzmanībai ir divi veidi- tīšā un netīšā uzmanība.
dc.description.abstractAuthor of the paper: Inga Šterna Consultant of the paper: Dr.paed. Dagnija Vigule Theme of the paper: Promoting the development of prescoolers attention trough the use of play Object of the research: pedagogical process in preschool Subject of the research: development of prescoolers attention Hypothesis of the research: the development of prescoolers attention is promoted trough the use of play, if a child is involved in the games that are selected and offered to the child’s interests and needs Aim of the research: theoretically and empirically investigate the possibility to develop prescoolers attention trough the use of play Tasks of research: 1.To analyze psychological and pedagogical literature about the regularities of development of attention of pre-school children 2. To analyze the conclusions of teachers and psychologists about the play 3. Investigate the possibility to develop prescoolers attention trough the use of play Methods of research: Theoretical - literature analysis Empirical - observation Base of research: X preschool educational institution Main results and conclusions: As a result of the analysis, the author concluded that attention is a process that helps to focus thinking and the ability to capture new, unknown information. By summarizing the findings, it can be concluded what is the meaning of attention by pedagogues and psychologists. The explanation of term "attention" is similar by all educators and psychologists. Analyzing literature of other authors, it was concluded that the play is the main factor in the child's development. The child expresses his feelings, experiences, emotions in the play. The author of the work investigated the division of games. The best games to use to develope attention are role plays and didactic games. The author of the paper studied the factors that hinder the development of attention. Educators call it distraction. As a result of the analysis, the author concluded that there are two types of attention - intentional and unintentional.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectUzmanības skaidrojums
dc.subjectRaksturojums problēmas skatījumā
dc.subjectRotaļas
dc.subjectPētījums uzmanības sekmēšanai
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības sekmēšana rotaļās
dc.title.alternativePromoting the development of prescoolers attention trough the use of play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record