Kustību apguves sekmēšana kustību rotaļās bērniem agrajā bērnībā
Автор
Krasovska, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: „Kustību apguves sekmēšana kustību rotaļās bērniem agrajā bērnībā” . Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt kustību rotaļas kā kustību apguves sekmētājas bērniem agrajā bērnībā. Darbam ir divas daļas: Darba pirmajā nodaļā autore pēta kustību nozīmi cilvēku dzīvē un aplūko kustību nepieciešamību no fizioloģijas un anatomijas skatupunkta, papildus tam, raksturo bērnu pamatkustību veidus, akcentējot uzmanību uz 2 – 3 gadīgu bērnu fizisko attīstību. Šajā nodaļā darba autore aplūko dažādus jautājumus, piemēram, ko dod regulāra, intensīva fiziskā kustība un kāda ir tās nozīme cilvēka dzīvē, pamatojot ar cilvēka anatomijas īpatnībām. Autore darbā pēta bērnu fizisko attīstību. Darbā izvērtēti agrīnās bērnības vecumposma pamatkustību veidi, to ietekme bērnu pilnvērtīgā fiziskā attīstībā un rotaļu, īpaši kustību rotaļu, izmatošanas iespējas darbā ar bērniem, izanalizējot dažādu latviešu un ārzemju autoru literatūru par šo tēmu. Literatūras izpētes pamatā izmantoti .D. Dzinteres, I. Stangaines, R. Karlovskas, R. Jansones Bulas – Bitenieces, I. Kalniņas, T. Tripānes, G. Svences, A.Randohas, E. Kasparovičas, A.Šponas, I. Jurgenas, E.Milnera, R. Ganjē, N.Žukova darbi, pirmsskolas izglītības mācību satura programma. Darba otrajā daļā aprakstīts veiktais pētījums, pamatojoties uz izvirzīto hipotēzi. Kritēriji izstrādāti balstoties uz pirmsskolas izglītības programmu un pielāgoti atbilstoši agrīnajam vecumposmam. Otrās nodaļas beigās autore izklāsta iegūtos rezultātus un izstrādātos priekšlikumus mērķtiecīgam darbam pie bērnu kustību apguves. Darbā aktualizēta agrīnā bērnu vecumposma kustību attīstības nozīmīgums personības vispusīgā attīstībā. Atslēgas vārdi: kustība, kustību rotaļas, agrīnais vecumposms Darba struktūra– ievads, divas nodaļas, secinājumi, 4 tabula, 7 attēli, 76 izmantotās literatūras un informācijas avoti, darba apjoms – 56 lappuses. The theme of the Bachelor paper is “The promotion of learning motion using motion games for children in early childhood”. The aim of the study is theoretically analyze and practically study the promotion of learning motion using motion games for children in early childhood. The paper consists of two parts: In the first chapter of the work the author examines the role of the movement of people and the need for movement of the physiological and anatomical point of view, in addition, describes the types of children's basic behaviors, focusing on the physical development of children aged 2 to 3 years. In this chapter, the author addresses a variety of issues for example, what is the result of regular, intense physical movement and its importance in human life, based on the characteristics of human anatomy. The author is studying the physical development of children. The forms of basic movements of early childhood age classes have been assessed, their impact on the full physical development of children and the possibilities of using games, especially mobile games, in working with children, analyzing the literature of various Latvian and foreign authors on this topic. Literature research is based on D. Dzintere, I. Stangaine, R. Karlovska, R. Jansone Bula – Biteniece, I. Kalniņa, T. Tripāne, G. Svence, A.Randoha, E. Kasparoviča, A.Špona, I. Jurgena, E.Milners, R. Ganjē, N.Žukovs works, pre-school educational curriculum program. The second chapter of the work describes the research on the basis of the hypothesis. The criteria are based on the pre-school education programme and adapted according to the early age. At the end of the second Chapter the author sets out the obtained results and proposals for targeted work on child mobility. The paper highlights the importance of the development of early children's age movements in the comprehensive development of a personality. Key words: motion, motion games, early childhood. The structure of the paper: introduction, 2 chapters, conclusion, 4 charts, 7 pictures, 76 bibliography consisting of items and sources of information, the paper comprises 56 pages.