Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKļava, Anda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:42Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61724
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37639
dc.description.abstractBakalaura tēma - Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veidošanās literāro darbu analīzes procesā. Pētījuma mērķis - Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstību literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – sniegts iztēles un fantāzijas raksturojums dažādu pedagogu un psihologu skatījumā, ir raksturota iztēles un fantāzijas veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī atklāta literāro darbu nozīme iztēles un fantāzijas atraisīšanai un sekmēšanai. Empīriskā daļa – atspoguļots praktiskais pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām bērnu iztēles veidošanā. Ir izstrādāti iztēles vērtēšanas kritēriji, atklāta bērna radošā darbība, kur atspoguļojas bērna iztēles izpausmes, ir veikta bērnu darbības rezultātu analīze. Ir sniegts bērnu iztēles analītisks salīdzinājums pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma daļā ir iekļauti bērnu radošie darbi – zīmējumi. Pētījums atklāj, ka atbilstoša literārā darba izvēle rada bērnam vēlmi radoši izpausties. Saistoša darba vide, vizuāli materiāli rosina bērna pašiniciatīvu. Bērna iztēles svarīgākais atskaites punkts ir viņa pieredze, pārdzīvojumi. Darba apjoms – 84 lpp., darbam pievienoti 19 attēli, 3 tabulas. Izmantoti 71 literatūras avoti.  
dc.description.abstractBachelor thesis theme – The formation of imagination for elder preschool children in the process of analyzing literary works The purpose of the research - to study the development of the imagination of the elder preschool children in the process of getting acquainted with the literary work. The work consists of two chapters - theoretical and empirical parts. Theoretical chapter - gives explanations of imagination and fantasy in the eyes of various pedagogues and psychologists, describes the formation of imagination and fantasy for the elder preschool children, as well as the importance of literary works for unlocking and promoting imagination and fantasy. Empirical chapter - reflects practical study of the use of literary works in the creation of children's imagination. The criteria for the assessment of the imagination have been developed, the creative activity of a child has been reflected, which reflects the manifestations of the child's imagination and children's performance has been analyzed. Analytical comparison of children's imagination at the beginning and end of the study is provided. The research part includes children's creative works - drawings. The study reveals that choosing the right literary work makes a desire for a child to express himself in a creative way. Binding working environment, visual materials encourage the child's own initiative. The most important point of reference for the imagination of the child is his experience and Scope of work: 84 pages, 19 pictures enclosed, 3 tables enclosed, 71 literature sources used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērns
dc.subjectiztēle
dc.subjectfantāzija
dc.subjectliteratūra
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veidošanās literāro darbu analīzes procesā
dc.title.alternativeThe formation of imagination for elder preschool children in the process of analyzing literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record