Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorCunska, Aiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:44Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61734
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37645
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Jaunāka skolas vecuma skolēnu radošuma veicināšana matemātikas mācībā. Temats ir aktuāls, jo patreiz Latvijas izglītības sistēmā notiek būtiskas pārmaiņas. Radošums un domāšana tiek izvirzīts kā viens no caurvijas principiem visā mācību procesā, kurš tiek balstīts uz skolēnu kompetenču veidošanos un attīstību. Pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt jaunākā skolas vecuma bērnu radošuma veicināšanas iespējas matemātikas mācībā. Pētījuma hipotēze ir radošuma veicināšana matemātikas mācību procesā būs sekmīga, ja jaunākā skolas vecuma bērnam būs iespēja sadarbojoties ar vienaudžiem risināt radoša satura uzdevumus un pieņemt dažādus risinājuma variantus. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Pirmajā daļā darba autore iepazīstas un analizē E.Ģinguļa, G.Svences, R.Fišera, I.Helmanes, K.Robinsona, R.Džejas, I.Pudānes un citu autoru atziņas par radošumu, par matemātikas mācību, par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Otrajā daļā autore veic pētījumu par radošuma veicināšanas iespējām matemātikas mācībā pēc izvirzītajiem kritērijiem. Uzsākot pētījumu, darba autore veic skolēnu anketēšanu un novērošanu ar mērķi novērtēt pašreizējo radošuma līmeni. Tiek veidota matemātikas uzdevumu atlase, kuri sekmē radošumu. Praktiski darbojas ar skolēniem, veic novērojumus un atkārtotu anketēšanu pētījuma noslēgumā, veic secinājumus par skolēnu radošuma sekmēšanu matemātikas mācībā. Pētījuma gaitā darba autores izvirzītā hipotēze tiek apstiprināta. Darba apjoms 59 lappuses, 2 pielikumi, 12 attēli, 4 tabulas un 50 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe subject of Diploma Paper: Developing Creativity in Maths Teaching for the Youngest School Age Learners. This subject is topical as there are substantial changes that are being made now in Latvian education system. Creativity and thinking is emphasized as one of the integrated principles in the entire study process, that is based on formation and development of students’ competence. The aim of the research is to have theoretical and empirical study in opportunities to develop creativity in teaching maths for youngest school age learners. The hypothesis of the research is: if youngest school age children have the opportunity to solve creative type of exercises by cooperating with peers and accepting different ways of solving the task, developing creativity in maths learning process will be successful. Diploma paper consists of two parts: theoretical and empirical part. In the first part the author of the Paper gets acquainted and analyzes E. Gingulis, G. Svence, R. Fisher, I.Helmane, K. Robinsons, R. Dzeja, I. Pudane and other authors conclusions about creativity, about maths learning, about youngest school age children development regularities. In the second part the author of the Paper makes a research about the opportunities to develop creativity in maths learning according to criteria. In the beginning of the research, the author of the Paper gives a questionnaire to students and has an observation in order to evaluate the level of creativity at that moment. A selection of maths exercises that develop creativity is being made. There is a practical work with students, observation and repeated questionnaire at the end of research and conclusions are made about the development of student’s creativity in maths learning. During the research the hypothesis set by the author is being approved. Paper consists of 59 pages, 2 appendices, 9 pictures, 4 charts and 50 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectmatemātikas mācība
dc.subjectradošums
dc.subjectjaunākā skolas vecuma skolēni
dc.subjectmatemātikas uzdevumi
dc.subjectcreativity
dc.titleJaunākā skolas vecuma skolēnu radošuma veicināšana matemātikas mācībā
dc.title.alternativeDeveloping Creativity in Maths Teaching for the Youngest School Age Learners
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record