• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU MATEMĀTISKO PRIEKŠSTATU VEICINĀŠANA DARBĪBĀS AR DABAS MATERIĀLIEM

Thumbnail
View/Open
299-61777-Klavina_Zaiga_zk17003.pdf (1.673Mb)
Author
Kļaviņa, Zaiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Zaiga Kļaviņa Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšana darbībās ar dabas materiāliem. Darba apjoms: 56 lapas, 8 attēli, 6 tabulas, 1 pielikums, 26 literatūras vienības. Atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, skaits un skaitīšana, metodes un paņēmieni, dabas materiāli. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos darbībās ar dabas materiāliem. Bakalaura darba saturs: 1.Teorētiskā daļā pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 5 – 6 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnībām un matemātisko priekšstatu veidošanos; 2.Pētījumā izvērtētas bērnu skaita un skaitīšanas prasmes, un praktiskas darbošanās ar dabas materiāliem ietekme uz matemātisko prasmju apguvi. Bakalaura darba rezultāti: pētījuma rezultātā apstiprinājās hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās darbojoties ar dabas materiāliem būs veiksmīga, ja bērni ar dabas materiāliem darbosies regulāri ilgākā laika periodā.
 
Author of Bachelor’s Thesis: Zaiga Kļaviņa Theme of Bachelor’s Thesis: Development of mathematical skills in oldest preschool age in activities with natural materials. Composition of Bachelor’s Thesis: 56 pages, 8 pictures, 5 tables, 1 attachment , 26 literature references. Key words: mathematical concepts, numbers and counting, methods and techniques, natural materials. Aim of Bachelor’s Thesis: Theoretical and practical research of development of mathematical skills in oldest preschool age in activities with natural materials. Content of Bachelor’s Thesis: 1.Theoretical part of the paper is based on analysis of pedogogical and psychological literature concerning peculiarities of development of 5- 7 year- old children’s personality and formation of matematical concepts; 2.There are assessed kids numbers and counting skills in this research, and impact of practical activities with natural materials on learning of matematical skills. Results of Bachelor’s Thesis: The study confirmed the hypothesis that development of concepts about numbers and counting in activities with natural materiāls in oldest preschool age will be successful, if childrens activities with natural materials will be regularly for a longer period of time.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37652
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV