Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorGūtmane, Agate
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:51Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61801
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37658
dc.description.abstractPētījums “Jaunāko klašu skolēnu radošas darbības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas stundās” sniedz ieskatu tādos jautājumos, kas saistīti ar radošas darbības sekmēšanu vizuālajā mākslā un noder pedagogiem darbā ar jaunāko klašu skolēniem vizuālās mākslas mācību stundās. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt jaunāko klašu skolēnu radošas darbības sekmēšanas iespējas vizuālās mākslas mācību stundās. 1. nodaļā apkopotas un analizētas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par radošas darbības veidošanos. Apskatīts radošas darbības raksturojums jaunāko klašu skolēniem, kā arī sniegts vizuālās mākslas, konkrētāk - zīmēšanas raksturojums. 2. nodaļā tiek atspoguļots praktisks darbs ar bērniem. Sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Iekļauts pētāmās klases skolēnu raksturojums, veikta skolēnu radošas darbības novērtēšana pētījuma sākumā un radošas darbības novērtēšana un analīze pētījuma beigās. Vizuālās mākslas mācību stundās, praktiski pētot zīmēšanas ietekmi uz skolēnu radošas darbības aktivitāti, apstiprinājās hipotēze, ka radoša darbība vizuālās mākslas mācību stundās, būs sekmīgāka, ja tiks ņemtas vērā bērnu vajadzības, intereses un pieredze, tiks ievērotas skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības. Skolēniem jānodrošina pozitīvi atbalstoša vide klasē, jāsaņem uzslavas no pedagoga. Darbam ir šāda struktūra: ievads, anotācija latviešu valodā un angļu valodā, divas nodaļas, tabulas (5), attēli (28), secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras (38) saraksts un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: radoša darbība, jaunākais skolas vecums, vizuālā māksla, zīmēšana.
dc.description.abstractThe study “Children's creative activity promoting possibilities of visual arts lessons in primary school" provides an insight into issues related to the promotion of creative activity in visual arts and is useful for teachers working with younger students in visual arts lessons. The goal of the study is to explore both theoretically and in practice the possibilities of promoting younger class students’ creative activities in visual arts lessons. Chapter 1 summarizes and analyzes theoretical conclusions of educators and psychologists about the formation of creative activity. A description of creative activity for students of younger classes, as well as description of visual art, in particular, drawing has been given. Chapter 2 illustrates practical work with children. The methodological substantiation of the research has been given. Characterization of the students involved in the study, as well as the assessment of students' creative activity at the beginning of the research and evaluation and analysis of creative activity at the end of the study has been given. In the lessons of visual art the practical study of the impact of drawing on the creative activity of students confirmed the hypothesis that creative activity in visual art lessons would be more successful if the needs, interests and experiences of children were taken into account, and the regularities of the development of students' age would be respected. Students should be provided with positive supportive environment in the classroom and receive praise from the teacher. The study has the following structure: introduction, annotation in Latvian and English, two chapters, tables (5), pictures (28), conclusions, suggestions, list of literature (38) and 4 annexes. Key words: creative activity, primary school age, visual art, drawing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectradoša darbība
dc.subjectjaunākais skolas vecums
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectzīmēšana
dc.titleJAUNĀKO KLAŠU SKOLĒNU RADOŠAS DARBĪBAS SEKMĒŠANAS IESPĒJAS VIZUĀLĀS MĀKSLAS STUNDĀS
dc.title.alternativeCHILDREN'S CREATIVE ACTIVITY PROMOTING POSSIBILITIES OF VISUAL ARTS LESSONS IN PRIMARY SCHOOL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record