Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorBuldure, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:56Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61813
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37666
dc.description.abstractPētnieciskā darba tēma “Pirmsskolēna patstāvības veicināšanās pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.” Hipotēze - bērna patstāvība pedagoģiskajā procesā veidojas, ja bērns paša izvēlētā darbībā veido paradumu pabeigt iesākto darbu. Uzdevumi - 1. Analizēt teorētisko literatūru par patstāvības un gribas attīstību pirmsskolas vecumā. 2. Atklāt pedagoģiski psiholoģiskos nosacījumus patstāvības un gribas sekmēšanai. 3. Pētīt bērna patstāvīgās darbības prasmju sekmēšanas iespējas. Pētnieciskā darba mērķis teorētiski un praktiski pētīt bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mērķa sasniegšanai tiek izmantotas šādas pētījuma metodes: teorētiskā - literatūras analīze un empīriskā – novērojums. Balstoties uz analizēto literatūras teoriju, – pedagogu un psihologu apgalvojumiem, pētījumiem un pierādījumiem par iespējamu sekmīgu bērnu patstāvības attīstības veicināšanu un sekmēšanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, tiek izstrādātas nodarbības bērnu praktiskai un patstāvīgai darbībai. Pētījuma sākumā tiek veikta bērnu grupas patstāvības izpēte veicot novērošanu bērnu praktiskajā un patstāvīgajā darbības procesā, iepriekš izstrādātās, sagatavotās un vadītās nodarbībās, kas tiek realizētas grupas telpā. Iegūtie rezultāti palīdz noskaidrot bērnu pastāvības attīstības sākotnējo līmeni, kuri tiek salīdzināti ar rezultātiem, kas iegūti pēc konstatējošā pētījuma, lai izdarītu secinājumus vai ir notikusi bērnu patstāvības attīstības izaugsme. Savukārt, lai iegūtu konstatējošā pētījuma rezultātus tiek realizēts praktiskais patstāvīgais darbs ar bērniem brīvā dabā. Konstatējošā pētījuma rezultāti tiek salīdzināti ar iegūtajiem rezultātiem pētījuma sākumā, kas atspoguļo to vai ir notiksi sekmīga bērnu patstāvības attīstības veicināšana un izaugsme. Apkopotie pētījuma rezultāti liecina, ka bērnu patstāvības attīstības izaugsme ir sekmīgi attīstījusies, ņemot vērā un praktizējot pedagogu un psihologu teorijā apgalvoto. Pētījuma sākumā, veicot bērnu grupas patstāvības izpēti, rezultāti atspoguļo grupā arī zemu patstāvības attīstības līmeni. Taču pēc konstatējošā pētījuma, rezultāti liecina, ka grupā zems līmenis patstāvības attīstības izaugsmē netiek konstatēts. Uzrādot augstu vai vidēju līmeni. Ievērojami augstāki rezultāti, tātad augsts attīstības līmenis, tiek sasniegts, praktizējot praktisko patstāvīgo darbu brīvā dabā, nekā tas ir grupas telpā. Pētnieciskā darba autors Aija Buldure. Darba apjoms - 59 lapas, attēlu skaits – 15, tabulu skaits – 3, pielikumu skaits – 4, izmantoto informācijas avotu skaits – 67. Atslēgas vārdi: patstāvība, griba, pirmsskola.
dc.description.abstractThe goal of the research work is “Preschool promotion of independence in the educational process of pre-school.” Hypothesis - the kid's independence within the pedagogical process is forming, when he is able to finish the outset of its' work at the activity chosen by him. Exercises - 1. To Analyse the theoretical base about the independency and the will development within the preschool period. 2. To discover the promotion of the independency and will within the pedagogical and psychological terms. 3. To research the opportunities of kid's activities skills of independency. The aim of the research work is to research on teorethical and practical way the results of childrens’ independence opportunities within the pre - school period. In order to gain the goal there were used methods, such as theoretical: the analysis of the literature and practical: observation. Based on the analyses of the theoretical literature – pedagogical and psychological assertions, research work and proof, due to children’s successful development, it had been created activities for the practical and self dependence kids work. At the beginning of the research the examination of the independence of kids group had been made, based on the observation of the practical activities, before it was prepared and conducted activities in the kindergarten. The results helped to identify the development of the kids independence of its primary level, that had been compared with the results achievement after research in order to make a conclusion whether the self-dependence has been grown up. Although in order to gain the research results, the unassisted activity had been made with kids outside. The results of the fixed research were compared with the results at the beginning to show, if the children’s independence development has been successfull and grow up. The selected information of the research work shows, that the development of the kids self dependency had been grown up, taking into account pedagogical and psychological statements. At the beginning of the research, making the kids independence examination, the results show low level of the self dependence development. However, after fixed research, the results show, that low level of the self dependence development has not been observed. The results show high or medium level. Noticeably high results are noticed outside area, when it was proposed practical independent activity for kids outside, open space. The author of the research work Aija Buldure. The scope of the research work - 59 pages, the amount of images - 15, the amount of schedules - 3, the amount of supplements - 4, the amount of the information source - 67. Key words: independency, will, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectgriba
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectmotivācija
dc.titlePIRMSSKOLĒNA PATSTĀVĪBAS VEICINĀŠANĀS PEDAGOĢISKAJĀ PROCESĀ PIRMSSKOLĀ
dc.title.alternativePreschool promotion of independence in the educational process of pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию