2 - 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācijas sekmēšana zīmēšanas procesā pirmsskolā
Author
Ananko, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Olga Ananko Zinātniskā darba vadītāja: Dr. paed., Daiga Kalēja – Gasparoviča Bakalaura darba temats: “2 – 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācijas sekmēšana zīmēšanas procesā pirmsskolā.” Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā zīmēšanas procesā pirmsskolā sekmējama 2 – 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācija. Darbā izvirzītā hipotēze: ja bērniem zīmēšanas process tiks organizēts kā rotaļa, mērķtiecīgi tiks atlasīts mācību saturs un tiks radīti pedagoģiskie apstākļi bērnu brīvai zīmētdarbībai, tad 2 – 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācija zīmēšanas procesā pirmsskolā tiks sekmēta. Darba uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par zīmēšanas procesu pirmsskolā. 2.Teorētiski noskaidrot kā sekmējama 2 – 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācija zīmēšanas procesā pirmsskolā. 3.Pamatojoties uz teorētisko pētījumu izstrādāt Ideju katalogu. 4.Pārbaudīt izvirzīto hipotēzi empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētnieciskās daļas, izmantotās literatūras un informācijas avotiem un pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek raksturota acu, roku koordinācija dažādu autoru skatījumā, tiek atklāta zīmēšanas nozīme bērnu attīstībā un analizēta pedagoģiskā darbība. Pētnieciskajā daļā tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar 2 – 3 gadus veciem bērniem empīriskā pētījuma divos posmos, tiek aprakstīta empīriskā pētījuma norise, analizēti rezultāti. Pētījuma rezultāti liecina, ka 2 – 3 gadus vecu bērnu acu, roku koordinācija zīmēšanas procesā pirmsskolā tika sekmēta, ja bērniem būs iespēja regulāri zīmēt un šis process pirmsskolā būs brīvs, neuzspiest un organizēts kā rotaļa. Pētnieciskā darba teksts izklāstīts 58 lappusēs, tekstu ilustrē 13 tabulas, 3 attēli, darbā ir 3 pielikumi, literatūras un informācijas avoti. Atslēgvārdi: acu, roku koordinācija, sekmēšana, zīmēšana, zīmētdarbība rotaļa, pirmsskola. Author of the Bachelor Thesis: Olga Ananko Scientific Advisor: Dr. paed., Daiga Kalēja – Gasparoviča Subject of the present Bachelor Thesis: “Promotion of 2 – 3 year old children eye–hand coordination in drawing process in pre–school”. Aim of the Thesis: to conduct a theoretical analysis and practical tests on how drawing activities at pre–school develop eye–hand coordination for children from 2 to 3 years old. The hypothesis proposed in the Paper: If the drawing activity is organized for children as a game, purposefully selecting the curriculum and creating the necessary pedagogical conditions for unconstrained drawing, it develops preschoolers’ eye–hand coordination at the age of 2 - 3 years. The following enabling objectives were set: 1.To conduct a theoretical analysis of literature on drawing activities at pre-school. 2.To theoretically establish ways of developing eye–hand coordination for preschoolers from 2 to 3 years of age via drawing activities. 3.To develop a catalogue of ideas based on the theoretical research. 4.To test the working hypothesis in an empirical research and analyze the results obtained. The thesis paper is comprised of an introduction, the theoretical part, the research section, the list of literature and resources of information used, as well as the annexes. The theoretical part views the opinion of various authors on eye-hand coordination, explains the importance of drawing in child development, and analyzes pedagogical work. The research section describes the pedagogical experiment of the empirical research conducted in two phases with children from 2 to 3 years old, the process of the empirical research, and analyzes the results. The results of the research show that the development of eye–hand coordination for preschoolers from 2 to 3 years old is promoted, if they have the possibility to draw and this process is unconstrained, non-compulsory and organized as a game. The research section consists of 58 pages; the text is illustrated by 13 tables and 3 graphs. The thesis paper has 3 annexes, as well as a list of the literature and resources used. Keywords: eye-hand coordination, development, drawing, drawing game, preschool.