Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorZaļkalniņa-Zute, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:58Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61858
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37673
dc.description.abstractDarba autors: Ieva Zaļkalniņa- Zute Darba vadītājs: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja- Gasparoviča Darba nosaukums: Spēle ar krāsām bērnu (4-5g.) krāsu uztveres sekmēšanai pirmsskolā. Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pierādīt, kā spēle ar krāsām var sekmēt 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztveri. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskās un empīriskās. Pētījuma objekts: Spēle ar krāsām. Pētījuma bāze: Pētījums notiek Ogres PII “XXX”. Tajā piedalās 15 vidējā (4-5 gadi) vecuma bērni. Pētījuma hipotēze: Bērnu krāsu uztvere tiks sekmēta, ja skolotājs mērķtiecīgi atlasīs mācību saturu-ir apstiprinājusies. Darbs veidots no ievada, 3 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 41 vienības, 7.pielikumiem. Darbs sastāv no: •Divām teorētiskajām daļām, kur tika veikta literatūras avotu izpēte un analīze par krāsu uztveri un spēli pirmsskolā, kurā raksturots spēles ar krāsām teorētiskais pamatojums. Šajā darba daļā atspoguļota literatūras avotu analīze arī par bērnu psiholoģisko raksturojumu pirmsskolas vecumposmā. •Empīriskajā daļā tiek pētīta un raksturota reālā situācija, šajā daļā, autore bērniem piedāvāja dažādas spēles, kuras sekmē bērnu (4-5g.) krāsu uztveri pirmsskolā. Lai sasniegtu mērķi, autore piedāvāja vairākas spēles un didaktiskās spēles, kuras bērni izspēlēja nodarbībās, ekskursijas laikā un pārgājienos. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums par to, kā spēles ar krāsām sekmē bērnu krāsu uztveri pirmsskolā. Tika veikta arī anketēšana vecākiem, izteikti ieteikumi un veikta novērošana. Veicot pētījumu un novērošanu, autore ir secinājusi, ka bērni spēj būt ļoti radoši un ir ar lielisku krāsu uztveri, ja viņiem ļauj darboties, iedrošina viņus un uz viņiem paļaujas. Balstoties uz pētījuma laikā gūtajiem rezultātiem, to analīzi, autore izstrādājusi priekšlikumus, lai sekmētu bērnu krāsu uztveri pirmsskolā. Atslēgas vārdi: 4-5 gadus veci bērni, māksla/metode kā spēle, krāsu uztvere.
dc.description.abstractAuthor: Ieva Zaļkaniņa-Zute Supervisor: Doc. Dr.paed. Daiga Kalēja- Gasparoviča Title: Colour game to develop preschool kids’ (4 -5 y.) perception of colours. Goal: To prove that using colours in a game can develop kids’ (4 -5 y.) perception of colours both theoraticlly and practically. Research consists from two parts – theoratical part and experiential part. Research object: Colour game Research base: Research is based at Ogre preschool “XXX”. Fifteen kids (4-5 y.) participating on this research. Research hypothesis: Kids’ perception of colours develops if the teacher purposefully chooses content for class activities – hypothesis have been proved. This work includes prelude, 3 chapters, 7 subdivisions, conclusions, sugesstions and information sources with 41 items and 7 appendices. This work consists from: •Two parts of a theory, based on multiple information sources, and an analysis about colour perception and the colour game for preschool kids. This part also shows studies of psychological growth of kids at preschool age. •Experiental part – observing kids participating in games that develop perception of colours and noted conclusions based on the experience. In order to complete the goal, author provided several games, including didactic games, that kids played during class activities, excursions, and outside activities. In the practical part, author researched how the games with colours develop a kid’s perception of colours. Kids parents were asked to do a survey where lots of suggestions were made and observing was done. During this research, author learned and made a conclusion that kids can be really creative and have a great perception of colours, if they are involved and encouraged to do activities that includes learning and understanding colours. Based on research results, the author has made suggestions on how to develop kids perception of colours during their time at preschool. Key words: 4-5 year old kids, creative game, colour perception
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subject4-5 gadus veci bērni
dc.subjectmāksla/metode kā spēle
dc.subjectkrāsu uztvere
dc.subjectuztveres sekmēšana
dc.titleSpēle ar krāsām bērnu (4-5 g.) krāsu uztveres sekmēšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeColour game to develop preschool kids’ (4 -5 y.) perception of colours
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige