Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorMiskeviča, Svetlana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:43Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61520
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37677
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „ Rotaļas kā sociālo prasmju veicinātājas 4 –5 gadīgiem bērniem”. Pētījuma aktualitāti noteica sadarbības problēmas, grūtības sociālo prasmju veicināšanai rotaļās. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt rotaļu nozīmi 4 – 5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšanā. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēts sociālo prasmju vispārīgs raksturojums un sociālo prasmju veidošanās 4 – 5 gadīgiem bērniem. Tiek sniegts pārskats par bērnu kognitīvo, fizisko, emocionālo un sociālo attīstību. Teorētiskajā daļā tiek sniegts pamatojums par rotaļu kā līdzekli bērnu sociālo prasmju veicināšanai, skatot tādu autoru pētījumus dotajā virzienā kā G. Svence, A. Vilciņa, D. Dzintere, I. Stangaine u.c. Pētījums tiek veikts pirmsskolas vecuma 4 – 5 gadīgu bērnu rotaļu grupā, analizējot sociālo prasmju veicināšanu rotaļā. Darba empīriskā daļā pētīta rotaļas ietekme uz bērnu sociālo prasmju veicināšanu. Aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmo grupas bērnu raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, vērojumu salīdzināšana, iegūto rezultātu analīze. Veicot pedagoģiskā procesa darbību, tika izmantota radošo rotaļu situāciju analīze, vērojot kā tiek veicinātas 4 – 5 gadīgu bērnu sociālās prasmes darbība rotaļā, analizēti un interpretēti pētījuma iegūtie rezultāti. Apkopojot pētījuma rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, ir vērojama pozitīva dinamika bērnu sociālo prasmju veicināšanai radošajās rotaļās. Tāpat ir novērojams progress bērnu rotaļās, kas veicina sociālās prasmes. Pētījuma iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka rotaļas mērķtiecīga izmantošana veicina bērnu sociālās prasmes un palīdz veidot bērnos pozitīvu attieksmi pret sevi un citiem.
dc.description.abstractThe title of the diploma paper is ''Playing games as encouragement for developing social skills for children aged 4-5''. The research actuality was established by cooperation problems and difficulties in promotion of social skills in playing games. The aim of the research is theoretical and practical study of role of games in promotion social skills for children aged 4-5. The research consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part general description of social skills and development of social skills of children aged 4-5 is analyzed, as well as, overview of cognitive, physical, emotional and social development of children aged 4-5 is given. Justification for the game as a mean to promote children's social skills is provided. The following authors studying in this direction are viewed: G.Svence, A.Vilciņa, D.Dzintere, I.Stangaine etc. The research was done in play groups of children aged 4-5, doing analyses on promotion of social skills in playing games. In the empirical part of the research the impact on the promotion of children's social skills is studied. The methodological basis of the study and the characteristics of the children, taking part in the study, is given, as well as, the description of the study - observation, comparison of the observation and the analysis of the results of the observation. In carrying out the activities of the pedagogical process, the analysis of situations of creative games was used, by observing of promotion of social skills in games for children aged 4-5, and, the results of the research were analyzed and interpreted. According to compilation of the results of the study, a positive dynamics in promotion of children's social skills in creative games can be seen. The result of the study shows that targeted using of games promotes social skills of children and helps to develop positive attitude towards ourselves and others.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrotaļa,
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectveicinātāja
dc.subjectrotaļu grupa
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.titleRotaļas kā sociālo prasmju veicinātājas 4 - 5 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativePlaying games as encouragement for developing social skills for children aged 4 - 5
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record