Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorMunda, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:50Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61534
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37682
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma tiek veltīta vērtību meklējumiem multiplikācijas filmās, bērnu audzināšanas nolūkos vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba autore: Anita Munda Kvalifikācijas darba zitnātniskā vadītāja: profesore, Dr. psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba temats: “Multiplikācijas filmas kā vērtību avots bērnu audzināšanā vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darba apjoms pārsniedz noteikto kvalifikācijas darba izstrādes lapaspušu skaitu, taču autore to pamato ar vēlmi sniegt skrupulozāku ieskatu izvirzītās problēmas izpētē. Respektīvi, darba apjoms 87 lapaspuses, kuras ietver 9 attēlus, 6 tabulas, 2 pielikumus, kuros apskatāmi pirmsskolas vecuma vecākās grupas bērniem un viņu vecākiem paredzētie jautājumi, kas atviegloja darba izstrādes procesu. Darba izstrādes laikā tika izmantotas 59 vienības literatūras avotu un interneta izziņu resursu. Darba struktūra: ievads, teorētiskā daļa, kura ietver 4 nodaļas, empīriskais pētījums, secinājumi, avotu un literatūras saraksts, pielikumi. Teorētiskajā daļā autore iztirzāja pētāmās problēmas aktualitāti un multiplikācijas filmu saturu izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Empīriskajā daļā autore centās pārbaudīt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi par pedagoga nepieciešamo klātbūtni, lai izskaidrotu mediju piedāvātajos audiovizuālajos materiālos redzēto; pārrunātu un vēlāk arī dramatizētu konkrētu sižetisko ainu, kas radītu bērniem emocionālo pieredzi vērtību izpratnē. Empīriskajā pētījumā piedalījās divdesmit vecākā pirmsskolas vecuma grupas bērni (9 meitenes un 11 zēni). Vērtībizglītojošos nolūkos tika demonstrētas trīs dažādu politisko laika posmu (padomju laika 20. gs. 70. – 80. gadi, Latvijas otrās neatkarības atjaunošanas laiks – 20. gs. 90. gadi un 21. gadsimta) multiplikācijas filmas. Kvalifikācijas darba ievadā formulētā hipotēze ir pārbaudīta, un tā ir apstiprinājusies. Atslēgas vārdi: multiplikācijas filmas, tikumiskās vērtības, vērtības, masu mediji, pirmsskolas vecākais vecums.
dc.description.abstractThe qualification paper investigates the role of cartoon value in education at senior pre-school age. Qualification paper by Anita Munda Supervisor: Professor, Dr. psych. Tija Zīriņa Title of qualification paper “The cartoons as the value source for children at senior pre-school age”. The amount of work exceeds the number of pages, but the author is justified by the desire to give an insight into the challenges by the most scrupulous research. The paper consists of 87 pages, which include the 9 pictures, 6 tables, 2 annexes, which can be viewed at preschool age groups of children and their parents in the issues that facilitate the development process. 59 units of literature and electronic resources were used in the paper development process. Structure of the paper includes introduction, the theoretical part, which includes the 4 chapters, the empirical part, conclusion, the list of sources and literature and appendices. In the theoretical part author has discussed the challenges and the opportunities by using cartoons and their content in educational process in pre-school. The empirical study of the author tried to prove the hypothesis. Teacher tried to explain the media audiovisual materials by raising value of children emotional experience. Twenty children (9 girls and 11 boys) in senior pre-school age participate in the empirical study. The cartoons used in research represent three different political eras - the Soviet period in 20th century, the period of Latvia’s second Independence and 21st century. Hypotesis stated in the introduction has been proved and confirmed. Keywords: cartoons, moral values, values, mass media, senior pre-school age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmultiplikācijas filmas
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectvērtības
dc.subjectmasu mediji
dc.subjectpirmsskolas vecākais vecums
dc.titleMULTIPLIKĀCIJAS FILMAS KĀ VĒRTĪBU AVOTS BĒRNU AUDZINĀŠANĀ VECĀKAJĀ PIRMSSKOLAS VECUMĀ
dc.title.alternativeTHE CARTOONS AS THE VALUE SOURCE FOR CHILDREN AT SENIOR PRE-SCHOOL AGE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию