4 - 5 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
Author
Prince, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Iveta Prince, Dr. paed. A.Randoha, pētnieciskais darbs: „4-5 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās.” Šī tēma aktualizējās strādājot pirmsskolas izglītības iestādē, ikdienā vērojot bērnus, nācās secināt, ka kustību rotaļas ir bērnu attīstības pamatā. Kvalifikācijas darbā ir 2 nodaļas un 7 apakšnodaļas. Pētījuma pirmajā, teorētiskajā daļā tiek aplūkots: •pamatkustību raksturojums; •4-5 gadīgu bērnu attīstības raksturojums; •rotaļa, kā galvenā mācību metode pirmsskolā; •kustību rotaļa –mešanas prasmju attīstītāja. Otrajā, praktiskajā daļā, pētītas kustību rotaļu izmantošanas iespējas, 4-5 gadus veciem bērniem, mešanas pamatkustību attīstīšanai. Organizēta praktiskā pētījuma darbība, veikta pedagoģiskā novērošana un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma laikā bērniem piedāvātas kustību rotaļas, analizēta kustību rotaļas ietekme uz mešanas pamatkustības attīstību 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāri piedāvājot un organizējot kustību rotaļas, kā arī ievērojot bērnu vecumposma īpatnības, tiek veicināta mešanas un tveršanas pamatkustību attīstība. Darbs sastāv no 46 lpp., 12 attēliem, 6 tabulām, 36 izmantotajiem literatūras avotiem. Iveta Prince, Dr.paed. A.Randoha, Research Paper “Facilitating Development of Basic Movements of 4-5 Year Old Children Through Motion Games”. While working at a pre-school and observing children the conclusion was made that motion games are fundamental for the development of children. The Research Paper consists of 2 chapters and 7 sub-chapters. The first chapter, theoretical part, looks at: •Characterization of basic movements •Characterization of development of 4-5 year old children •Game as the most essential learning tool in pre-school •Motion game – developer of throwing skills The second chapter, practical part, investigates the possibilities of using motion games in order to develop basic throwing skills of 4-5 year old children. It is based on practical research activity, pedagogical observation and analysis of research results. During the research activity children were offered to play motion games and it was analyzed how motion games affected the development of basic throwing skills of 4-5 year old children. The results of the research show that by regularly offering the children to play motion games and taking into account the characteristics of the specific developmental stage of children, basic throwing and catching skills are being developed. The Research Paper consists of 43 pages, 12 pictures, 6 tables, 36 sources of used literature.