Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorBriksina, Dzintra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:53Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61555
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37688
dc.description.abstractDarba nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu valodas bagātināšana tēlotājdarbībā pirmsskolā Darba autors: Dzintra Darba zinātniskais vadītājs: Darba saturs: Darbs sastāv no50.lpp., 8 tabulām, 9 attēliem, analizēti 31 literatūras avots. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā aplicēšanas rotaļnodarbībās pirmsskolā bagātināma vecākā pirmsskolas vecuma bērnu valoda. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Dzinteres, D.Augstkalnes, I.Freibergas, R.Kaņepējas, D.Markus, I.Miķelsones, A.Randohas, Ļ.Vigotska, Dž.Brunnera, A.Vorobjova atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti aktuāli valodas attīstības jautājumi pirmsskolā un valodas bagātināšanas iespējām, metodēm tēlotājdarbībā. Pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības. Pētījuma praktiskajā daļā veikts pētījums par to kā aplicēšanas rotaļnodarbībās pirmsskolā bagātināma vecākā pirmsskolas vecuma bērnu valoda. Pamatojoties uz vecāku aptauju, izstrādāti ieteikumi vecākiem bērnu valodas bagātināšanai mājās. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka speciāli un mērķtiecīgi organizētās aplicēšanas rotaļnodarbībās var bagātināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu valodu, ja pedagogs aplicēšanas rotaļnodarbībās rosinās bērnus vērot, raksturot, stāstīt un atklāt, izmantos daudzveidīgus aplicēšanas materiālus un aplicēšanas tehnikas, bērnu ieinteresēšanai un motivēšanai darboties sistemātiski izmantos rotaļas un daiļliteratūru, folkloru kā literārās valodas paraugu.
dc.description.abstractWork title: the improvement/enrichment of language skills for children of age 5 to 6 through fine art lessons in preschool education. Work author: Dzintra Briksina Work adviser: work consists of 50 pages, 8 tables, 9 images. 31 sources of literature were used. Research target: theoretical analysis and practical assessment of how the language skills of preschool age children are improved/enriched by handicraft applying lessons. The theoretical analysis of the research is based on works of the following authors: D.Dzintere, D.Augstkalne, I.Freiberga, R.Kaņepāja, D.Markus, I.Miķelsone, A.Randoha, Ļ.Vigotska, J.Brunner, A.Vorobjovs. Analysing theories the research author evaluates the current language skills development issues as well as language enrichment methodology in fine art in preschool education. The practical assessment is based on researching how the language of preschool age children is improved/enriched by handicraft applying lessons. The parents of preschool age children have been surveyed, and recommendations for language improvement work at home are outlined based on the survey’s result analysis. The research result allows the author to conclude that targeted and tailor-made handicraft applying lessons improves and enriches the language skills of preschool age children. To achieve the positive results a teacher has to engage children in observing, evaluating, explaining and discovering processes by using wide variety of applying materials and techniques. Children interest and motivation to engage could be improved by games, as well as books and folklore as source of literary language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectaplicēšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectvaloda
dc.subjectbagātināšana
dc.subjectrotaļnodarbības
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu valodas bagātināšana tēlotājdarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeThe enrichment of language skills for children of age 5 to 6 through fine art lessons in preschool education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record