Saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
Автор
Kokoreviča-Praškeļeviča, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs – Saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darba autore. Inese Kokoreviča – Praškeļeviča Kvalifikācijas darba zinātniskā vadītāja. Lektore, Mg.paed. Irēna Miltiņa Kvalifikācijas darba mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt lomu rotaļu nozīmi jaunākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanā. Kvalifikācijas darbā izvirzīta hipotēze. Bērnu saskarsmes prasmes veidosies sekmīgāk, ja skolotājs •izzinās bērnu savstarpējo attiecību īpatnības •analizēs cēloņsakarības, lai prognozētu bērnu saskarsmi rotaļās •veicinās katra bērna labestīgu attieksmi rotaļās Kvalifikācijas darba uzdevumi. 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par saskarsmes būtību un tās struktūru 2.Analizēt pieaugušo – bērnu savstarpējās attiecības vecumposma skatījumā 3.Raksturot lomu rotaļu nozīmi sociālo prasmju veicināšanā Kvalifikācijas darba struktūra. Darbs sastāv no titullapas, anotācijas latviešu un angļu valodā, divām daļām – teorētiskās un praktiskās, secinājumiem, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta, pielikumiem. Darba apjoms 57 lapas, teorētiskā un praktiskā daļa 46 lapas, darbā ir 8 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi, 71 izmantots literatūras un informācijas avots. Kvalifikācijas darba autore darbā balstās uz dažādu autoru teorētiskajām atziņām, izvērtē saskarsmes prasmes kā cilvēku savstarpējo attiecību īstenotāju, izvērtē jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības problēmas kontekstā, atklāj lomu rotaļu nozīmi saskarsmes prasmju sekmēšanā. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem par saskarsmes prasmju sekmēšanu lomu rotaļās. Pētījuma ietvaros novērtētas bērnu sākotnējās saskarsmes prasmes, ņemot vērā noteiktus kritērijus un rādītājus, iedalot bērnu saskarsmes prasmes pēc līmeņiem. Tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība nosakot vai ar lomu rotaļu palīdzību ir iespējams sekmēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu labvēlīgas savstarpējās attiecības. Pētījuma ietvaros skolotājs veica tiešu vai netiešu līdzdalību lomu rotaļās, veicinot labvēlīgas bērnu savstarpējās attiecības. Pētījuma rezultāti liecina, ka ar lomu rotaļu palīdzību tiek sekmētas bērnu labvēlīgas savstarpējās attiecības. The author of the qualification work has chosen the topic Promotion of communication skills in role-play for younger preschoolers. Author of the qualification work. Inese Kokoreviča – Praškeļeviča Scientific supervisor of qualification work. Lecturer Mg.paed. Irēna Miltiņa The purpose of the qualification work. Learn the role of role-plays in promoting the skills of younger preschool children communication skills in theory and practice. Qualification work hypothesis. Children communication skills will be better developed if the teacher: •Understand the peculiarities of children mutual relationships •Analyze causation to predict children exposure to role-plays •Encourage every child's good attitude in role-plays Tasks for qualification work. •To find out the opinions of different authors about the nature of the interactions and its structures •Analyze adult-child relationships in the age view •Describe the role of role-play in promoting social skills Structure of the qualification work. The work consists of a title page, annotations in Latvian and English, two parts - theoretical and practical, conclusions, sources of literature and sources of information used, annexes. Work volume 57 pages, theoretical and practical part 46 pages, work has 8 pictures, 4 tables, 3 annexes, 71 sources of literature and information is used. The author of the qualification work bases on the theoretical findings of various authors, evaluates communication skills of people mutual relationships as perceived by different authors, evaluates the development regularities of the newest pre-school children in the context of the problem, reveals the role of role-play promoting the ability of communication skills. In the practical part, a study is conducted on the role of communication skills in the role-play in the younger preschoolers. Within the framework of the research, the children's initial communication skills and communication skills after the study were assessed, taking into account certain criteria and indicators, by dividing the children's communication skills by levels. Based on the initial assessment of children's communication skills, a pedagogical trial was conducted to assess whether role-play plays the role of promoting a better relationship between the younger preschool children. Within the framework of the research, the teacher directly or indirectly participated in the role-play, promoting a favorable relationship between children. The results of the research show that the role-play promotes positive relationship between children.