Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu kustību apguves sekmēšana pirmsskolā
Автор
Rūdule, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: Agrīnā pirmskolas vecuma bērnu kustības sekmēšana pirmskolā. Darba autore: Marita Rūdule. Pētījuma mērķis - teorētiski analizēt un praktiski pētīt kustību apguves sekmēšanas iespējas bērniem agrajā bērnībā pirmsskolas dienas ritā. Pētījuma uzdevumi- 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par kustību attīstību un to sekmēšanas iespējas pirmsskolas dienas ritā. 2.Raksturot agrās bērnības bērnu attīstību problēmas kontekstā. 3.Pētīt kustību apguves iespējas pirmsskolas dienas ritā bērniem agrajā bērnībā. Kvalifikācijas darbā tika analizētas dažādu autoru I.Stangaines, R. Karlovskas, U.Martiņsones, A.Studentes, A Kuzņecovas u.c. atziņas par kustību nepieciešamību bērnu attīstībai. Darba empīriskajā daļā darba autore izmantoja pedagoģisko novērošanu, lai izzinātu, agrīnā pirmskolas vecumu bērnu pamatkustības. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem tika veikta mērķtiecīga pedagoģiskā darbība, lai sekmētu bērnu pamatkustību attīstību. Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka pirmsskolas dienas ritā var sekmēt pamatkustību apguvi bērniem agrajā bērnībā, piedāvājot bērniem dažādas rotaļas, kas iekļautas dažādos dienas rita momentos. Kvalifikācijas darba apjoms 47 lpp, darbā iekļauti 17 attēli, 2 tabulas, 37 literatūras un informācijas avoti, pielikumi. The qualification theme: The enhancing of motor skills for arly pre-school age children. The author: Marita Rūdule The aim of the research: to analyze theoritically and practically children movements at an early pre-school age as well as find out the ways of folstering and improving everyday life. The objectives of the research: 1.To analyze pedagocial anad psyhological envestigations in the field of childrens gross motor skills development and find out the ways of fostering then in everyday activities. 2.To give the characteristics of an early preschool children development and explain the conected problems. 3.To investigate and find out the possible ways of improving childrens gross-motor skills at an early pre-school age. The authot of the present reseach has analyzed and examined the works of seech authot: I.Stangaine R. Karlovska, R. Karlovska, U.Martiņsone, A.Studente A. Kuzņecova, etc. knowledge of the need for movement for the development of children. In the empirical part of the present research paper the author has use the pedagogical observation of gress motor skills decelopment to young preschoolers. On the basis of the results, a targeted pedagogical activity was carried out to promote the development of children's basic skills. The author of the presebt research paper has come to the conclusion that young childrens groos-motor skills can be improved significanly offering them different games in everyday life. The qualification work includes 17 picture, 2 table, 37 , literature and other information sources, appendices page 47.