Show simple item record

dc.contributor.advisorEņģele, Zane
dc.contributor.authorBunga, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:57Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61567
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37694
dc.description.abstractDarba tēma. Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās adaptācijas veicināšana rotaļās Darba autors. Irina Bunga Darba zinātniskais vadītājs: Mg.paed. Zane Enģele Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālas adaptāciju pirmsskolā ar rotaļu palīdzību Pētījuma objekts: adaptācijas process Pētījuma priekšmets: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās adaptācijas Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras atziņas par adaptāciju. 2. Analizēt rotaļas lomu adaptācijas procesā. 3. Veikt pētījumus un novērojumus par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas periodu Pētījuma hipotēze: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās adaptācija būs sekmīga, ja: ievēros bērna vecumposmu īpatnības organizēs bērnu vecumposmam atbilstošas rotaļas sadarbosies ar vecākiem Teorētiskajā darba daļā analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par adaptāciju, jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās adaptācijas īpatnībām, par adaptācijas veicināšanu rotaļās. Pētījuma daļā veikta bērnu novērošana pēc izstrādātajiem kritērijiem adaptācijas periodā sākotnējā un atkārtotajā vērojumā, veikta izmēģinājumdarbība un salīdzināti iegūtie rezultāti, anketēti bērnu vecāki. Izmēģinājumdarbībā tiek organizētas daudzveidīgas rotaļas. Pētījuma hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi: socializācija, adaptācija, sociālā vide, ģimenes nozīme, sadarbība, rotaļas Darba apjoms: 56 lpp., 5 tabulas, 8 attēli, 55 literatūras avoti, 5 pielikumi
dc.description.abstractThe subject of paper. Encouraging pre-schoolers in social adaptation through every day play. The author of paper. Irina Bunga The superivisor. Mg.paed. Zane Engele The aim of the research. to study in the theory and in practice the social adaptation of the youngest pre-school children to the pre-school through play. Subject of the research. adaptation process The subject of the research. the social adaptation of younger pre-school children The tasks of research. 1. To analyze pedagogical and psychological literature on adaptation. 2. To describe the adaptation of younger children to pre-school establishments. 3. Analyze the role of the game in the adaptation process. 4. To conduct studies and observations on the period of adaptation of younger preschool children The hypothesis of research.The social adaptation of younger pre-school children will be successful if: • will observe the peculiarities of the child’s age • organize games apropriate for the children’s age • work with parents  The theoretical part of the paper analyzes the pedagogical and psychological literature on adaptation, the pre-school age of younger children's social adaptation and adaptation in games. In the part of the study, the children's observation was performed according to developed criteria during the adaptation period during initial and re-observation, the trial was performed and the obtained results were compared, the children's parents' questionnaires were compared. A variety of games are organized in the trial. The research hypothesis has been confirmed. Keywords. socialization, adaptation, social environment, family role, cooperation, play In totals there are 56 pages, 5 tables, 8 figures, 55 literature sources, 5 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsocializācija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectsociālā vide
dc.subjectģimenes nozīme
dc.subjectsadarbība
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sociāladaptācijas veicināšana rotaļās
dc.title.alternativeEncouraging pre-schoolers in social adaptation through every day play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record