Trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās
Автор
Belugina, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalikācijas darba temats: Trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas mājturības un tehnoloģiju nodarbībās Autore: Diāna Belugina Darba lpp. skaits: 45, 7 attēli, 3 tabulas, 34 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits, 10 pielikums. Pētījuma objekts – mājturības un tehnoloģiju mācību process. Pētījuma priekšmets – trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu apguve Darba mērķis: Pētīt trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveidi mājturības un tehnoloģiju nodarbībās. Pētījuma hipotēze – trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu apguve mājturībā un tehnoloģijās būs sekmīga tad, ja: nodarbības būs izvēlētas atbilstoši bērna attīstības pakāpei un interesēm; tās radīs pozitīvas un emocionālas izjūtas; nodarbībās bērns varēs pētīt un eksperimentēt. Darba uzdevumi: 1. Analizēt uzvedības paradumu apguvi. 2. Raksturot trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumus. 3. Pētīt mājturības un tehnoloģiju metodisko literatūru, organizēt nodarbības uzvedības pilnveidei 4. Analizēt pētījumā iegūto un apkopot rezultātus. Darba 1. nodaļā analizēti J. Vatsona (Watson) un B. Skinera (Skinner) uzskati par uzvedību. L. Kolberga un H.Maijera domas par audzināšanu, kā tā saistīta ar uzvedību. Izmantota pedagoģiskās, psiholoģiskās, metodiskās literatūras analīze. 1.1apakšnodaļā izzināts un analizētas trīsgadīgu bērnu vecumposmu attīstības īpatnības pētāmās problēmas aspektā.. 1.2apakšnodaļā analizēts trīsgadīgu bērnu uzvedības skaidrojums. 1.3apakšnodaļā aprakstītas trīsgadīgu bērnu uzvedības paradumu pilnveides iespējas. 1.4apakšnodaļā atklāti paņēmieni kā veicināt bērnu uzvedības paradumu pilnveidi. Pētījuma 2. nodaļā, praktiskajā daļā pētīta bērnu uzvedība sadarbībā. Veiktas pārrunas ar bērniem, lai noskaidrotu bērnu izpratni par uzvedību. Pētīts, ka mājturības un tehnoloģiju nodarbībās bērna uzvedības paradumi pilnveidojas tieši praktiski darbojoties. Veikta tiešā, atklātā novērošana, aranžēšana un apkopoti rezultāti. Subject of the qualification work: Possibilities of behaviour habits development of three year old children during housekeeping and technology classes. Author: Diāna Belugina Work number of pages: 45, 7 pictures, 3 tables, 34 Number of bibliography units, 10 annex. Object of the study: - housekeeping and technology learning process. Subject of the study – acquisition of behavioral habits of three year old children Aim of work: To study possibilities of development of behavior habits in three year old children during housekeeping and technology classes. Research hypothesis - development of three year old children behavioral habits in housekeeping and technology will be successful if: classes are selected according to the child level of development and interests; they create positive and emotional feelings; during the classes children can explore and experiment. Work tasks: 1. To analyze development of behavior habits. 2. To describe three year old children behavior patterns. 3. To study household and technology teaching literature, to organize classes for development of behavioral patterns 4. To analyze data acquired during the study and summarize results obtained. In Chapter 1 of work are analyzed J. Watson and B. Skinner views on behavior. L. Kolberga and H. Maijera thoughts on education, as it is related to behavior. Is used analysis of pedagogical, psychological, methodological literature. 1.1in subsection are explored and analyzed three year old children age peculiarities in problem aspect. 1.2in subsection is analyzed explanation of three year old children behavior. 1.3in subsection are described possibilities of development of behavior habits in three year old children. 1.4in subsection are disclosed techniques how to promote children's behavioral habits. In practical part of chapter 2 of the research is studied children behavior in cooperation. Were carried out interviews with the children in order to understand children comprehension of behavior. It was studied that during household and technology classes children behavioral habits develop directly during practical acting. Were conducted direct, open observations, arrangement and compilation of results.