Show simple item record

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorNovožilova, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:02:03Z
dc.date.available2018-01-03T02:02:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61593
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37703
dc.description.abstractDarba autore: Nadežda Novožilova Darba temats: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība muzikālajās rotaļās Zinātniskā vadītāja: Asoc.prof., Dr.paed. Anna Līduma Darba apjoms: 43 lpp, 4 tabulas, 11 attēli, 59 literatūras avoti, 2 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības iespējas muzikālajās rotaļās. Pētījuma objekts:. 4-5 gadīgu bērnu runas attīstība. Pētījuma priekšmets: muzikālās rotaļas Teorētiskajā pētījumā analizētas vidējas pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, raksturota bērnu runas attīstība, muzikālo rotaļu ietekme uz bērnu runu, kā arī raksturoti bērnu runas attīstības kritēriji un rādītāji. Empīriskajā pētījumā raksturota bērnu runa pētījuma sākumā pēc izveidotajiem kritērijiem, veikta izmēģinājumdarbība – vadītas dažādas muzikālās rotaļas, veikta atkārtotā novērošana. Lai uzzinātu arī citu pirmsskolas skolotāju domas par muzikālo rotaļu izmantošanu bērnu valodas attīstībā, veikta pirmsskolas skolotāju anketēšana. Bērnu vērošana un skolotāju anketēšana pierādīja, ka muzikālās rotaļās dienas ritā ir jāizmanto, jāatlasa interesantas, jautras, vārdiem bagātas muzikālās rotaļas, lai izraisītu bērnu interesi, aktivitāti, lai attīstītu bērna ritma izjūtu, uztveri, prasmi uztvert tekstu, bagātināt vārdu krājumu. Pētījumā izmantotas: teorētiskās metodes - pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; empīriskās metodes: bērnu pedagoģiskā novērošana; izmēģinājumdarbība, skolotāju anketēšana; veikta datu statistiskā apstrāde un interpretācija Atslēgas vārdi: valodas attīstība, bērnu runa, muzikālās rotaļas, vārda un teksta apguve.
dc.description.abstractAuthor of work: Nadezhda Novozhilova Theme of the thesis: the development of the speech of the average pre-school children in musical games Scientific supervisor: Asoc.prof., Dr.paed. Anna Liduma Work volume: 43 pages, 4 tables, 11 figures, 59 literature sources, 2 annexes. The purpose of the research: to study and study theoretically the possibilities of developing a child's pre-school children's speech in musical activities. Subject of the research: Development of speech of children aged 4-5 years. Subject of the research: musical games. The theoretical research analyzes the regularities of children's development in pre-school age, describes the development of children's speech, the influence of musical plays on children's speech, and also describes the criteria and indicators of the development of children's speech. The empirical study describes the children's speech at the beginning of the study according to the criteria set up, a pilot experiment was conducted - various musical games were conducted, repeated observation was carried out. Pre-school teacher surveys were conducted to find out also the thoughts of other pre-school teachers about the use of musical toy in the development of the child's language. Kids' observation and teacher surveys have shown that musical play should be used throughout the day, selecting interesting, fun, word-rich musical games to stimulate children's interest, activity to develop the child's sense of rhythm, perception, the ability to perceive the text, to enrich the vocabulary. The research uses the following: theoretical methods - analysis of pedagogical and psychological literature; empirical methods: Pedagogical observation of children; pilot work, teacher questionnaires; statistical processing and interpretation of data is carried out Keywords: language development, children's speech, musical play, word and text mastering.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvalodas attīstība
dc.subjectbērnu runa
dc.subjectmuzikālās rotaļas
dc.subjectvārda un teksta apguve
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība muzikālajās rotaļās
dc.title.alternativeSpeech development of nursery age children through music games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record