Show simple item record

dc.contributor.advisorBriška, Ilze
dc.contributor.authorJaunromāne, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:02:07Z
dc.date.available2018-01-03T02:02:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61626
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37710
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās” sastāv no 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, kas apkopotas 44 lappusēs. Darbā ievietoti 3 attēli, 5tabulas, 26 literatūras avoti, pievienoti 7 pielikumi. Pētījuma mērķis: pētīt audzināju pedagoģisko procesu vizuālās mākslas nodarbības, sekmējot bērnu uzmanību. Pētījuma jautājums: vai audzinātāju izmantotie pedagoģiskie paņēmieni sekmē bērnu uzmanības noturību? Pētījuma priekšmets: pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturība. Pētījuma objekts: vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā. Vizuālā māksla ir viena no svarīgākajām nodarbībām pirmskolā, ne tikai tāpēc, ka tā veicina bērna radošās spējas un rosina iztēli, bet arī tāpēc, ka attīsta bērna psihiskos procesus kā, piemēram, uzmanību. Uzmanībai ir svarīga loma gan kā mācību procesā, tā arī bērna personības attīstībā. Darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu psiholoģijas un pedagoģijas autoru darbi par uzmanību, tās attīstības īpatnībām pirmsskolas vecuma bērniem un vizuālo mākslu kā uzmanības sekmētāju. Darba praktiskajā daļā veiktas intervijas ar audzinātājām par bērnu uzmanības noturību nodarbībās, veikti novērojumi nodarbību laikā, analizēta audzinātāju pedagoģiskā darbība pēc izstrādātiem kritērijiem. Atslēgvārdi: uzmanība, vizuālā māksla, pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractThe title of qualification work is „Enhancing oldest preschool chidren`s attention persistance in art classes”. The paper consists of an introductory part, 3 chapters, and 7 subdivisions which are viewed in 44 pages. The work also includes 3 pictures, 5 tables, 26 literature sources, as well as 7 attachments. The goal of the research: to study pedagogical process in visual art classes promoting the children’s attention. The research question: do pedagogical techniques used by educators contribute to the persistence of children's attention? The subject of the research: preschool children's attention persistence. The object of the research: visual art classes in the preschool. Visual art is one of the most important lesson in preschool education, not only because it promotes the child's creative abilities and imagination, but also it develops child's psychological processes, such as attention. The attention persistence has an important role in the learning process as well in the development of the child's personality. The theoretical part of the work analyzes studies of various psychology and pedagogy authors on the attention, its developmental characteristics for preschool children and visual arts as attention promoter. In the practical part of the work, interviews on the children's attention persistence in the classes are conducted with the educators, observations were made at the classes, and the pedagogical activity of the educators is analyzed according to the elaborated criteria. Key words: attention, visual arts, preschool children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectuzmanība
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectsekmēšana
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu uzmanības noturības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās
dc.title.alternativeEnhancing oldest preschool chidren`s attention persistance in art classes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record