Šūpuļdziesmas nozīme 3-4 gadīgu bērnu labizjūtas sekmēšanai ikdienas ritmā pirmsskolā
Автор
Līcīte-Turka, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir “Šūpuļdziesmas nozīme 3-4 gadīga bērna labizjūtas sekmēšana ikdienas ritmā pirmsskolā”. Darba autore ir LU studente Liene Līcīte-Turka. Darba vadītāja docente Dr. paed. Gunta Siliņa-Jasjukēviča. Pētījuma mērķis - pētīt šūpuļdziesmu nozīmi 3-4 gadīga bērna labsajūtas sekmēšanā ikdienas ritmā pirmsskolā. Pētījuma hipotēze- 3-4 gadīga bērna labizjūta tiek sekmēta, ja skolotājs pirmsskolas dienas ritmā izmanto šūpuļdziesmas. Darbam ir divas daļas: 1.daļā- teorētiski tiek pētīts 3-4 gadīgu bērna vecumposma īpatnības, dienas ritma plānojums un šūpuļdziesmas nozīme bērna labizjūtas sekmēšanā dažādu autoru skatījumā. Secināts, ka izprotot bērna vecumposma īpatnības un nostiprinot ikdienas ritmu, šūpuļdziesma izcili sekmē labizjūtu, kas papildina pilnvērtīgu un veselīgu attīstību bērnam. 2.daļā- empīriski tiek pētīta šūpuļdziesmas nozīme bērnu labizjūtas sekmēšanā pirmsskolā, raksturota pētāmā grupa, veikts šūpuļdziesmu izmantošanas novērtējums bērnu labizjūtas sekmēšanai, apkopoti vecāku un skolotāju aptaujas rezultāti. Secināts, ka šūpuļdziesma ir nozīmīgs 3-4 gadīgu bērnu labizjūtas sekmēšanas līdzeklis ikdienas ritmā pirmsskolā. Svarīgākie jēdzieni darbā - šūpuļdziesmas nozīmīgums, labizjūtas sekmēšana, ikdienas režīms, 3-4 gadīgs bērns pirmsskolā. Darba apjoms- 42 lpp., 4 tabulas, 3 attēli, pielikumā 2 anketu veidi, 32 literatūras avoti. The topic of the Qualification Paper is “Lullaby as a Facilitator of Well-being in 3-4 Years Old Pre-schoolers’ Daily Routine”. The author is Liene Līcīte-Turka, a student of the University of Latvia. The advisor is Docent Dr. paed. Gunta Siliņa-Jasjukēviča. Objective of the Paper – the examination of the significance of lullabies in facilitating wellbeing in 3-4 years old pre-schoolers’ daily routine. Hypothesis of the Paper – 3-4 years pre-schoolers’ wellbeing is facilitated if the teacher incorporates lullabies in their daily routine. The Paper consists of two parts: Part 1 provides a theoretical study of the age group characteristics of 3-4 years old children, the daily routine planning in this age group and the lullaby as a facilitator of children’s wellbeing from the point of view of various authors. The Author concludes that in the context of understanding the child’s age group characteristics and reinforcing his daily routine the lullaby becomes a powerful facilitator of wellbeing and contributes to a holistic and healthy development of the child. Part 2 provides an empirical study of the significance of the lullaby in facilitating pre-schoolers’ wellbeing, characterises the target group, evaluates the use of the lullaby in facilitating children’s wellbeing and summarises the findings of the teachers’ and parents’ questionnaire. The Author concludes that the lullaby is an important facilitator of wellbeing in 3-4 years old pre-schoolers’ daily routine. The key concepts of the Paper: the significance of the lullaby, facilitation of wellbeing, daily routine, 3-4 years old pre-schoolers. The volume of the Paper – 42 pages, 4 tables, 3 figures, 2 questionnaires in the appendix, 32 bibliography.