Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorPogodina, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:01:38Z
dc.date.available2018-01-07T02:01:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61641
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37731
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Marina Pogodina Kvalifikācijas darba temats: „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve sporta nodarbībās”. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pamatot kustību rotaļu izmantošanas iespējas pamatkustību apguves sekmēšanai 6-7 gadus veciem bērniem. Darba pirmajā nodaļā tika analizēta literatūra par pamatkustību apguves sekmēšanu sporta nodarbībās ar kustību rotaļu palīdzību, noskaidrotas kustību attīstības un pamatkustību apgūšanas īpatnības 6-7 gadu veciem bērniem. Tika sniegts arī sporta nodarbību raksturojums pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī noskaidrots, ka kustību rotaļas ir pirmsskolnieka audzināšanas un attīstības veicināšanas līdzeklis. Otrajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kā ar rotaļu palīdzību var veicināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību prasmju (lēkšanas, rāpošanas) attīstību. Tika izvērtēts bērnu lēkšanas un rāpošanas prasmju līmenis gada sākumā (septembrī), sākot apmeklēt pirmsskolu, un māc./g. beigās (aprīļa beigās). Pamatkustību prasmju attīstība tika sekmēta ar rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka bērnu pamatkustības prasmes tiks sekmētas, ja bērniem būs iespēja iesaistīties dažādās rotaļās un spēlēs, un ja šīs rotaļas un spēles tiks izvēlētas atbilstoši bērnu spējām un ieinteresētībai atbilstošajā vecumā. Pētot bērnu pamatkustību prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecumā, kā arī iepazīstoties ar visu, kas saistīts ar rotaļu šajā vecumā, varu pamatoti sacīt, ka kustību rotaļas ievērojami sekmē bērnu pamatkustību apguvi, jo tās paaugstina bērnu motivāciju pildīt kustību, piedalīties sporta nodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no 54 lappusēm, tsk. – 7.tabulas, 11.attēli, 5.pielikumi. Izmantots 42 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: pamatkustības, sports, sporta nodarbība, kustību rotaļa, pirmsskola
dc.description.abstractSubject of the Bachelor's Thesis: ”Learning of the basic body movements in sports classes for elderly pre-schoolers” The aim of the study: “To find out in a theory and to substantiate in practice the use of motion games for contribution to learning of basic body movements for 6-7 years old children.” In the first part of the diploma paper the literature about learning of basic body movements with the help of motion games in sports classes was analysed, the methods of learning and development of basic body movements for 6 – 7 years old children were clarified. The characteristics of sports classes at pre-school education institution were provided, and the fact that motion games are the promotion tool for pre-schooler’s upbringing and development. In the second part of the diploma paper a practical study was carried out on how to promote the development of the skills (jumping, crawling) for preschool age children. The level of children’s jumping and crawling skills was evaluated at the beginning of August and at the end of November. The development of basic body movements were promoted with motion games, and comparative analysis were made. In practical part the hypothesis was confirmed, taking into consideration imposed conditions, that children’s basic body movements are promoted, if a child has a chance to participate in different games, and if these games are chosen according to children’s’ abilities and interests in particular age. By studying children’s’ basic body movement development opportunities in preschool age, and by getting to know with everything related to games for that age, I can rightly say, that motion games significantly promotes the learning of basic body movements, because they increase children’s motivation to participate in sports classes. The diploma paper consists of 54 pages, 7 tables, 11 pictures, 5 annexes. 41 source of information were used. Key words: basic body movements, sport, sport classes, motion games, preschool
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpamatkustības
dc.subjectsports
dc.subjectsporta nodarbība
dc.subjectkustību rotaļa
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguve sporta nodarbībās
dc.title.alternative6-7 year-old children`s movement in the development of sports activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record