Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorKudrjašova, Valērija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:01:40Z
dc.date.available2018-01-07T02:01:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61657
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37738
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: „2–3 gadīgu bērnu runas sekmēšana vingrinājumos un rotaļās” Darba autore:.Valērija Kudrjašova Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Irēna Miltiņa Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt runas attīstīšanas iespējas vingrinājumos un rotaļās agrajā bērnībā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz I. Elnebijas, G. Svences, D. Lieģenieces, J. Udaļcovas, V. Romenkovas, D. Dzinteres, A. Ļublinskas, A. Šponas, J. Tihejevas, M. Maksakova, Ļ. Vigodska, V. Gerbovas, Miltiņas I., u.c. teorētiķu atziņām. Teorētiskajā daļā analizētas agrās bērnības fiziskās, sociālās un psihiskās attīstības īpatnības, pieaugušo un bērnu sadarbība runas attīstības sekmēšanai. Tiek konstatēta rotaļu un vingrinājumu nozīme 2–3 gadīgo bērnu dzīvē. Pētījuma praktiskajā daļā sākumā ir veikta 2–3 gadīgo bērnu izpēte par runas attīstību, pirkstu motorikas un skaņu izrunas prasmēm un attieksmi. Darba autore izmanto vingrinājumus un rotaļas, kuras atbilst bērnu vecumam un individuālām vajadzībām: didaktiskās rotaļas, atdarināšanas rotaļas, rotaļas ar dziedāšanu, ar pirkstu kustībām, artikulācijas vingrinājumus. Atkārtota pārbaude ļāva secināt, ka, regulāri darbojoties ar bērniem, gan rotaļnodarbības laikā, gan ārpus tās, izmantojot vingrinājumus, un rotaļas var efektīvi uzlabot skaņu izrunu, attīstīt bērnu patstāvīgo runu, paplašināt vārdu krājumu un aktivizēt pirkstu sīko muskulatūru. Tādejādi no pašas agrās bērnības bērnus var pamazām sagatavot rakstpratības apguvei. Atslēgas vārdi: Runa un valoda, 2–3 gadīgie bērni, runas prasmju attīstība, rotaļas, vingrinājumi. Darba saturs: 73 lpp., 7 attēli, 10 tabulas, 14 pielikumi, analizēti 60 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe title of the qualification paper: “Speech advancement of 2–3 year-old children via games and exercises” Author: Valerija Kudrjašova Adviser: Mg.paed. Irēna Miltiņa The aim of the research: to conduct a theoretical and empirical research of the possibilities of speech development of young children via games and exercises. The theoretical part of the research is based on the works of the following authors: Elnebija I., Svence G., Lieģeniece D., Udaltsova J., Romenkova V., Dzintere D., Lublinskaya A., Shpona A., Tiheyeva J., Maksakova V., Vygotsky L., Gerbova V., Miltina I, and other theorists. The theoretical part of the research is focused on the analysis of the peculiarities of physical, social, and psychological development of young children, stimulation of their speech development in collaboration with adults, and on the role of games and exercises in 2-3 year-old children’s lives. At the beginning of the practical part of the research, an investigation of 2-3 year-old children’s speech development, finger fine motor skills, and sound pronunciation skills and abilities was conducted. After that, exercises and games, which accommodate children’s age and individual needs, were selected and practically tested. A number of exercises and games, which stimulate speech development, were selected by the research author: didactic games, imitation games, singing games, movement and finger games, articulation exercises, sound pronunciation exercises, finger fine motor skills exercises. Subsequent trials showed that by regularly practicing aforementioned games and exercises both during game lessons and extracurricularly, children’s speech and sound pronunciation can be effectively improved, their vocabulary enriched, and finger small muscles developed thus gradually preparing young children for writing. Key words: speech, language, 2-3 year-old children, speech skills development, games, exercises. Contents of qualification paper: 73 pages, 7 figures, 10 tables, 60 literature sources, 14 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRuna un valoda
dc.subject2–3 gadīgie bērni
dc.subjectrunas prasmju attīstība
dc.subjectrotaļas
dc.subjectvingrinājumi
dc.title2-3 gadīgu bērnu runas sekmēšana vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativeSpeech advancement of 2-3 year - old children via games and exercises
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record