Didaktiskas rotaļas izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Haustova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bula-Biteniece, Inta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Didaktiskas rotaļas izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Karina Haustova Zinātniskā vadītāja: Vec.pasn., Dr.paed.. Inta Bula-Biteniece Kvalifikācija darba apjoms: 50 lpp., 14 tabulas, 11 pielikumi, izmantoti 56 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: didaktiskas rotaļas, uzmanības attīstība,pirmsskolas izglītība ,3-4 gadu bērni. Pētījuma jautājumi: 1. Kādi darba sistēmas elementi palīdz attīstīt uzmanību 3-4 gadu vecumā pirmskolas iestādē? 2. Kādi pedagoģiskie apstākļi jāievēro 3-4 gadus veciem bērniem pirmskolas iestādē? Pētījuma mērķis: Izpētīt uzmanības īpašības jaunākajā pirmskolas vecumā. Noteikt spēles ietekmi un spēļu paņēmienu ietekmi uz pirmskolas vecuma bērnu uzmanības attīstības. Pētījuma uzdevumi:bērni 1.Apkopot un izanalizēt zinātnisko un metodisko literatūru par dažādu pedagoģisko paņēmienu izmantošanu bērnu uzmanības attīstībā. 2.Apkopot un aprobēt didaktiskas rotaļas uzmanība attīstībai pirmsskolas izglītībā. 3.Veikt pētījumu par didaktiskas rotaļas izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu uzmanības attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma metodes: novērošana, aptauja. Pētījuma bāze: Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes „X” 3–4 gadus vecu bērnu grupa: 18 bērni (7 meitenes un 11 zēni), kā arī šo bērnu 18 vecāki. Use of didactic games for attention development of 3-4 years old children groups in preschool education establishment Author: Karina Haustova Scientific advisor: Vec.pasn., Dr. paed. Inta Bula-Biteniece The research work contains: 50 pages, 14 tables, 11 appendices, 56 references. Keywords: didactic games, attention development, preschool education, 3-4 old children. The research questions: 1.What system elements of the work help to develop the attention of 3-4 year old children in the preschool intitution? 2.What pedagogical conditions should be observed for the development of attention in 3-4 years in preschool intitution? The aim of the research: to study the development of attention in the younger preschool age. Identify the impact of the game and gaming techniques on developing the attention of preschoolers. The research objectives: 1.To collect and analyse the research and methodological sources on the use of pedagogical methods for the development of attention of preschool children. 2.To compile and test the didactic games for the attention development in preschool environment. 3.To conduct a study of didactic games for attention development of 3-4 years old children groups in preschool education establishment. Research methods: observation, survey. Research sample: Riga pedagogical preschool “X”. The study included 18 children (7 girls and 11 boys) from the age group of 3 to 4 years and their parents (N=18).