Divu līdz trīsgadīgu bērnu runas aktivizēšana pirkstu rotaļās
Author
Grīnfelde-Apine, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Divu līdz trīsgadīgu bērnu runas aktivizēšana pirkstu rotaļās”. Mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt divu līdz trīsgadīgu bērnu runas aktivizēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Pētījuma gaita un tā rezultāti izklāstīti 2 nodaļās un 7 apakšnodaļās, secinājumos. Darba pirmajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par runu, runas attīstību saistību ar rotaļu. Dažādu autoru viedokļi par divu līdz trīsgadīgu bērna attīstību pētāmās problēmas skatījumā. Jēdzienu runa un rotaļa teorētiskais skaidrojums. Darba otrajā daļā tiek veikta empīriskā pētījuma izstrāde un rezultātu apkopojums. Pētījumā tika izvērtēts divu līdz trīsgadīgu bērnu runas prasmes pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Runas attīstība tika sekmēta ar pirkstu rotaļu palīdzību un veikta salīdzinoša analīze. Pētnieciskajā darbā apstiprinājās hipotēze: ka divu līdz trīsgadīgu bērnu valodas aktivizēšana tiks sekmēta, ja •skolotājs izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas pirkstu rotaļas; •izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un vēlmi līdzdarboties. Darba pamatteksts izklāstīts 52 lapaspusēs, darbu ilustrē 7 tabulas, 10 attēli, 9 pielikumi. Literatūras sarakstā iekļauti 35 informācijas avoti. Theme of the qualification work: "Activating two to three year old children's speech in finger games". Aim: To theoretically and practically learn the possibilities of activating the speech of two to three year olds in finger games. The first part of the work analyzes the pedagogical and psychological literature about speech, the relation of speech development to the play. The views of different authors on the development of a child between two and three years of age in terms of the problem under study. Theoretical explanation of the concept of speech and the play. In the second part of the work, an empirical study was developed and a summary of the results. The study assessed the speech skills of two to three year olds at the beginning of the study and at the end of the study. Speech development was facilitated by finger play and comparative analysis. The research hypothesis was confirmed: the activation of the speech of two to three years old children will be promoted if. •The teacher will use the finger games for children in the pedagogical process; •Cause positive emotions and desire to participate in children. The core work is outlined in 52 pages, the work is illustrated in 7 chart, 10 pictures, 9 atachments, literary list includes 35 sorces of information.