Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorStepanova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:01:50Z
dc.date.available2018-01-07T02:01:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61689
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37751
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Viktorija Stepanova Kvalifikācijas darba temats “ Trīsgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās”. Mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot trīsgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas rotaļās. Kvalifikācijas darbā ir divas nodaļas: Pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar runas jēdzienu un to funkcijām. Tiek vērsta uzmanība uz trīsgadīgu vecuma bērnu runas attīstību, kas ietekmē runas attīstības veidošanos. Šajā nodaļā ir atspoguļots trīsgadīgu bērnu vecumposmu īpatnības sakarā ar pētāmo problēmu. Tiek iepazīstināts ar rotaļas jēdzienu un to nozīmi bērna attīstībā. Tika aprakstīts rotaļas jēdziens zinātnieku un psihologu skatījumā. Šajā nodaļā tika aprakstīta rotaļu izmantošana bērna vārda krājuma bagātināšani. Tika aprakstīts, kā rotaļa sekmē bērna vārdu krājuma bagātināšanu. Otrajā nodaļā tika veikta praktiskā izpēte, kā ar rotaļas palīdzību bagātināt trīsgadīga vecuma bērnu runas bagātināšanu. Praktiskajā daļā tika izvērtēti bērni pētījuma sākumā pēc kritērijiem vai lieto vārdšķiras vārdus. Vai bērni izmanto un spēj nosaukt lietvārdus, īpašības vārdus, darbības vārdus un vai spēj runāt saistītā runā(dialogā).Vārdu krājuma izpēte tika veikta ar rotaļas palīdzību. Pētījuma beigās bērni atkal tikai vērtēti pēc tiem pašiem kritērijiem vai bērni lieto vārdšķiras vārdus (lietvārdus, īpašības vārdus, darbības vārdus un vai runā saistītā runā) un vai spēj tos nosaukt. Pētījuma beigās apstiprinājās darba hipotēze, ņemot vērā izvirzītos noteikumus, ka trīsgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās noritēs sekmīgi, ja skolotājs: •izmantos pedagoģiskajā procesā bērniem piemērotas rotaļas; •izraisīs bērnos vēlmi līdzdarboties un radīs pozitīvas emocijas Kvalifikācijas darbs sastāv no 44 lappusēm, tsk. -6 tabulas,8 attēli,1 pielikums Izmantoti 30 informatīvie avoti. Atslēgas vārdi: Valoda, runa, vārdu krājums, rotaļa, spēle, pirmsskola
dc.description.abstractThe theme of the qualification work is "Enriching children's vocabulary of three-year-old children". Target: To theoretically and practically ascertain the possibilities of enriching the vocabulary of children of three years age through play. Qualification work consists of two parts: The first chapter introduces the concept of speech and its functions. Attention is drawn to the development of speeches of three-year-olds that influence the development of speech formation. This chapter reflects the peculiarities of the age of three-year-old children due to the problem being investigated. The concept of play and its importance in the development of a child is presented. The concept of play was described in terms of scientists and psychologists. This chapter describes the use of games for enriching the child's vocabulary. It was described how the play contributes to the enrichment of the bride's name stock. In the second chapter, a practical study was made on how to enrich the speech of children of three years of age with the help of a play. In the practical part, children were evaluated at the beginning of the study according to criteria of wordwords. Do children use and able to name nouns, attributes, verbs, and can speak in a related speech (in dialogue). The research of the vocabulary collection was done with the help of a play. At the end of the study, children were once again judged by the same criteria, if the children use verbal words (nouns, qualities, verbs and speeches in the related speech) and are able to name them. At the end of the study, the hypothesis of work was confirmed, in view of the stipulated rules that the enrichment of the three-year-old children's vocabulary in the games would be successful, if the teacher: •use the games suitable for children in the pedagogical process; •will cause children to participate and create positive emotions. Qualification work consists of 44 pages, incl. -6 tables, 8 images, 1 annex. 30 informative sources have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectValoda
dc.subjectRuna
dc.subjectVārdu krājums
dc.subjectRotaļa
dc.subjectSpēle
dc.titleTrīsgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās
dc.title.alternativeEnriching children's vocabulary of three-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record