2-3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļas
Author
Ruļeva, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 2 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļas Darba autore: Irina Ruļeva Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas rotaļas. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļa aplūkotas 2 – 3 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības, īpašu uzmanību pievēršot pašapkalpošanās prasmju attīstībai un to nozīmei bērna personības attīstībā. Tiek skaidrotas pašapkalpošanās prasmes un to saturs, ko var apgūt pētāmā vecuma bērni, minētas iespējamās metodes un darba paņēmieni, kas izmantojamas pašapkalpošanās prasmju attīstīšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma teorētiska daļa balstās uz V. Avaņesova, D. Dzinteres, I. Elnebijas, I. Freibergas, R. Geske, V. Golubinas, I. Jurgenas, V. Nečajeva, I Puškareva, I. Staiganes, A. Studentes, G. Svence, V. Zelmeņa atziņām. Pētījuma empīriskajā daļā darba autore veic pašapkalpošanās prasmju izpēti 2 – 3 gadus veciem bērniem. Tiek raksturots pedagoģiskais process un atklātas iespējas, kā izmantot dažādus darba paņēmienus, īpaši rotaļas, lai veicinātu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Darba saturs: 64 lpp, 13 attēli, 5 tabulas, analizēti 60 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgās vārdi: pirmsskolēns, rotaļa, pirmsskola, pašapkalpošanās prasmes. Title: 2-3 years old children self-serving skill espousal games Author: Irina Ruleva Goal: to analyze theoretically and study practically self-service skill espousal games The research is based on two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part is shown 2-3 years old children development features, special emphasis on self-serving skill developments and its meaning in a child personal development. Also, in the research self-serving skills are described and its content that the specific age of a child can cover, and possible methods and work technique that is used in self-serving skill development for primary school in pedagogy process are described. The theoretical part is based on V. Avaņesova, D. Dzinteres, I. Elnebijas, I.Freibergas, R. Geske, V. Golubinas, I. Jurgenas, V. Nečajeva, I. Puškareva, I. Staiganes, A.Studentes, G. Svence, V. Zelmeņa study. In the empirical part of the research the author of this work study the self-serving research for 2-3 years old children. The pedagogical processes is described and possible chances how to use different ways, special games so that self-serving skills would be promoted. Table of contents: 64 pages, 13 picture, 5 tables, analyzed 60 literature sources, 2 attachments Key words: pre-schooler, game, primary school, self-serving skill.