Bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā
Autor
Kārkliņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba ar nosaukumu „Bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā” autore Kristīne Kārkliņa. Kvalifikācijas darba mērķis ir pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu sekmēšanas iespējas. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek analizētas pedagoģijas, psiholoģijas zinātnieku teorijas un diētas ārstu pētījumi un ieteikumi par veselīga dzīvesveida īstenošanas nosacījumiem pirmsskolas vecuma bērniem. Otrajā kvalifikācijas darba daļā tiek analizētas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Darba trešajā daļā – tiek veikts pētījums par bērnu izpratnes veidošanu par veselīgu dzīvesveidu. Darba gaitā tika pārbaudīta un apstiprināta pētījuma hipotēze – bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā ir veiksmīga, ja pedagoģiskajā darbībā tiek izmantota pozitīva, bērniem personiski nozīmīga pieeja, pedagoga ierosinātās aktivitātes rada bērnā emocionālu piesaisti, pārdzīvojumu, pedagogs sekmē bērnu izziņas interesi, ļaujot bērniem pašiem praktiski darboties, iesaistoties ēdienu gatavošanā, ja pedagoģiskajā procesā tiek iesaistīti bērnu vecāki, kā arī ja pedagogs veicinās veselīgu ieradumu veidošanos ikdienas darbībās, pašam kļūstot par piemēru. Pētījuma darba lappušu skaits: 59, pētījumā ir 10 attēli, 5 tabulas, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 44, pielikumu skaits: 2. Atslēgas vārdi: veselīgs dzīvesveids, veselīgs uzturs, veselība, bērnu izpratne, izpratnes sekmēšana, veselīgi ieradumi. Qualification work entitled "Promoting awareness of healthy lifestyle in children of late preschool age ", author Kristīne Kārkliņa. The purpose of the qualification work is to study the awareness of the late preschoolers about the possibilities of promoting a healthy lifestyle. The qualification work consists of three parts. The first part analyzes pedagogy, theories of psychology scientists, and doctor's research and recommendations on the implementation of a healthy lifestyle for children of pre-school age. The second part of the qualification paper analyzes the regularities of the development of the late preschool age children. In the third part of the work, a study is conducted on children's awareness of a healthy lifestyle. In the course of work, the hypothesis of the research was tested and approved - the children's awareness of a healthy lifestyle in the late preschool age is successful if the pedagogical activity uses a positive approach that is relevant to children, the activities proposed by the teacher create emotional attachment in the child, an experience, the teacher promotes the interest of the children's cognition, allowing children themselves practicing preparing meals and when parents are involved in the pedagogical process, as well as if the teacher will promote the development of healthy habits in everyday activities, by becoming an example. Page count of study paper: 59, the study contains 10 images, 5 tables, number of bibliographic listings: 44, number of annexes: 2. Keywords: healthy lifestyle, healthy eating, health, children's understanding, awareness raising, healthy habits.