Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses sekmēšana rokdarbos
Author
Siliņa-Lauva, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma ‘’Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses sekmēšana rokdarbos’’ mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses sekmēšanas iespējas rokdarbos. Pētījuma pirmajā nodaļā - dažādu pedagogu, psihologu ( J. A. Students, J. Arājs, A. Kovaļovs, L. Žukovs, A. Špona, A. Sorokina, R. Baltušīte, A. Šteinberga u.c.) autoru atziņas par interesēm un to attīstību pirmsskolas vecumā, aprakstīti rokdarbi, pedagogu (A.Ozoliņa,K. Cīrulis, L. Priede, V.Dirnēna, V. Zelmenis u.c.) autoru atziņas par rokdarbiem, to nozīmi bērna vispusīgai attīstībai. Aprakstīts ir autoru viedoklis par skolotāja, kā intereses par rokdarbiem sekmētāja, nozīmi bērna attīstības veicināšanā. Pētījuma otrajā nodaļā tiek aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums. Tika veikts praktiskais darbs ar bērniem, lai pārbaudītu izvirzīto pētījuma jautājumu – vai darbojoties ar dažādiem materiāliem var sekmēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu interesi par rokdarbiem, kā arī atspoguļots iegūto rezultātu apkopojums un analīze. Darbam ir šāda struktūra: ievads, divas nodaļas, 8 apakšnodaļas, 15 attēli, 3 tabulas, 3 diagrammas, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts. Darba apjoms 50 lapas. The aim of this study „Youngest preschoolers interest advancing in handicrafts” is to cognize theoretically and practically the possibilities of interest promotion in handicrafts for youngest preschoolers. The first chapter of this study summarizes the conclusions of various authors – educators and psychologists (J. A. Students, J. Arājs, A. Kovaļovs, L. Žukovs, A. Špona, A. Sorokina, R. Baltušīte, A. Šteinberga etc.) about the interests and their development in preschool period, describes handicrafts, and educators (A.Ozoliņa,K. Cīrulis, L. Priede, V.Dirnēna, V. Zelmenis etc.) statements about handicrafts and their significance in all-round development of a child. As well describes the account of above mentioned authors about the teacher as facilitator of interest in handicrafts and teacher’s role in promoting development of a child. The second chapter contains methodological basis of this study as well as characteristic of children of study group. Practical work with children was performed to verify a research question – whether work with different materials can facilitate an interest in handicrafts for youngest preschoolers, presents a summary of the results and analysis. Structure of the paper: two chapters, 8 subchapters, 14 pictures, 3 tables, 3 diagrams, conclusions, references and sources used. Volume of the paper is 50 pages.