Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorDunkure, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:05Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61752
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37781
dc.description.abstractDarba autore: Ilze Dunkure. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Saskarsmes prasmju veicināšana agrīnā vecuma bērniem mijiedarbībā ar pieaugušajiem pirmsskolas iestādē.” Kā darba mērķis tiek izvirzīts - pētīt faktorus, kas veicina pieaugušā un agrīnā vecuma bērnu mijiedarbību pirmsskolas iestādē. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļa tiek apkopoti un analizēti psihologu atzinumi un pētījumi par mijiedarbības būtību, tās nozīmīgumu agrīnā vecuma bērnu attīstībā. Tiek pētīti mijiedarbības līdzekļi, kas veicinātu saskarsmes prasmju veidošanos pirmsskolas iestādē. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma metodoloģiskā pamatojuma, pētāmās grupas raksturojuma, pētījuma norises apraksta – bērnu novērošana, vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, iegūto rezultātu analīze. Tiek sagatavotas nodarbības, rotaļas, kas varētu veicināt bērnu mijiedarbību ar pieaugušo, saskarsmi ar vienaudžiem. Tiek veikti atkārtoti pētījumi, lai salīdzinātu bērnu saskarsmes prasmes pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījuma izpētes laikā ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze - ja pedagogs veido labvēlīgu mācību vidi, izmanto atbilstošas mācību darba formas, tad tiek veicināta sekmīga bērna – pedagoga un bērnu savstarpēja mijiedarbība. Atslēgas vārdi: mijiedarbība, saskarsme, agrīnais vecums, bērns kā vērtība, pedagogs kā palīgs. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp, 4 pielikumi  
dc.description.abstractThe author of the Paper: Ilze Dunkure. The Qualification Paper’s topic is “Promoting Communication Skills in Early Childhood through Interaction with Adults in Pre-School Educational Institutions”. The aim of the Paper is to study factors promoting the interaction of adults and young children in pre-school institutions. The research consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part summarises and analyses psychologists’ opinions and studies on the nature of interaction, as well as emphasises its importance in the young children’s development. Interaction tools are being researched that may promote the development of communication skills in pre-school educational institutions. The empirical part consists of the methodological grounding of the research, the characteristics of a study group, the description of the research process – children observation, parental questionnaires, comparison of observations, analysis of the results obtained. There are lessons and games developed that may promote the interaction of children with adults and the cooperation with peers. Restudies have being conducted too to compare children’s communication skills at the beginning and at the end of the research. In the result of the research the hypothesis proved: if a teacher creates favourable learning environment and uses appropriate forms of pedagogic work, the successful interaction is promoted between a child and a teacher, as well as amongst children. Key words: interaction, communication, young age, child as a value, teacher as an assistant. The volume of the Qualification Paper is 40 pages, it contains 4 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectThe empirical
dc.subjectcommunication
dc.subjectempirical
dc.subjectobservations
dc.subjectconducted
dc.titleSaskarsmes prasmju veicināšana agrīnā vecuma bērniem mijiedarbībā ar pieaugušajiem pirmsskolas iestādē
dc.title.alternativePromoting Communication Skills in Early Childhood through Interaction with Adults in Pre-School Educational Institutions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record