Pirmsskolas vēcuma bērnu matemātisko priekšstātu sekmēšana rotaļā
Author
Lešenkova, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Valentīna Lešenkova Kvalifikācijas darba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšana rotaļā Darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanu rotaļā. Darba uzdevumi: Raksturot 5-6 gadus vecu bērnu psihofizioloģiskās attīstības īpatnības; Noskaidrot rotaļas nozīmi 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanā; Praktiski noskaidrot rotaļas lomu pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanā. Darba apjoms: Darbam ir 47 lapaspuses; izmantoti 38 literatūras avoti, 6 tabulas, 4 attēli, 11 pielikumi. Pirmajā nodaļā, analizējot dažādu autoru un zinātnieku darbus, tiek raksturoti 5-6 gadus vecu bērnu psihofizioloģiskās attīstības īpatnības, matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme pirmsskolas vecumā un tiek analizēta literatūra par rotaļas nozīmi bērnu matemātisko priekšstatu sekmēšanā. Pētījuma praktiskā izpētes gaitā tika pētīts bērna matemātiskais attīstības līmenis, tika veidota rotaļas kopa matemātisko priekšstatu sekmēšanai 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījumā izvirzītais mērķis tika sasniegts: rotaļas veicina matemātisko priekšstatu sekmēšanu 5-6 gadus veciem bērniem, ja tās ir mērķtiecīgi atlasītas konkrētu matemātisko prasmju attīstīšanai, ievērojot vecumposma īpatnības. Atslēgas vardi: 5-6 gadus veci bērni, matemātisko priekšstatu sekmēšana, rotaļas. Author of the qualification paper: Valentīna Lešenkova Title of the qualification paper: Promoting Mathematical Concepts in Preschool-Age Children Through Play Objective of the paper: to study the promotion of mathematical concepts in older preschool-age children through play. Goals of the paper: To describe the specific features of the psycho-physiological development of 5–6 year old children; To identify the importance of play in promoting mathematical concepts in 5–6 year old children; To identify in practice the role of play in promoting mathematical concepts in preschool-age children. Composition of the paper: This paper is presented on 47 pages and includes 38 literature sources used, 6 tables, 4 pictures and 11 annexes. Chapter 1 provides an analysis of the works of various authors and scientists and presents a description of the specific features of the psycho-physiological development of 5–6 years old children, the importance of formation of mathematical concepts at the preschool age and presents an analysis of literature on the role of play in promoting mathematical concepts in children. During the practical part of the study, the mathematical developmental level of the child was studied, and a set of games for the promotion of mathematical concepts in 5–6 year old children was developed. The objective set in the study has been achieved: playing games supports the promotion of mathematical concepts in 5–6 year old children if the games are purposefully selected for the development of particular mathematical skills, taking into account the specific features of the age. Keywords: 5–6 year old children, promoting mathematical concepts, play.