Piecgadīgu bērnu radošās darbības veicināšana pētnieciskajās nodarbībās dabā pirmsskolas iestādē
Autor
Ozoliņa, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors – Maruta Ozoliņa. Darba veids – kvalifikācijas darbs. Studiju programma – pirmsskolas izglītības skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs- mg. paed.lektore Rūta Vociša. Darba temats – Piecgadīgu bērnu radošuma veicināšana pētnieciskajās nodarbībās dabā pirmsskolas iestādē. Darba mērķis – Izpētīt piecgadīgu bērnu radošuma veicināšanu pētnieciskajās nodarbībās dabā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām un apakšnodaļām. Teorētiskā daļa. Šajā daļā tiek aplūkoti atzinumi par radošumu, noskaidroti teorētiskie skaidrojumi par pētniecisko darbību dabā un šo pētījumu ietekmi uz personības attīstību. Darba autore iepazīstina ar psihologu pētījumiem par piecgadīgu bērnu psiholoģisko attīstību,kā arī ar pedagogu uzskatiem par dažādu metožu pielietošanu bērna radošuma veicināšanā pētot un darbojoties dabā. Empīriskā daļa. Darba autore organizējot pētnieciskās nodarbības dabā,pētīja,kā tās sekmē bērna radošumu dažādās jomās.Pētīja,kādas pedagoģiskās un organizatoriskās metodes ir efektīvākas bērnu radošuma veicināšanā.Salīdzināja iegūtos datus un atspoguļoja bērnu radošuma attīstības dinamiku tabulās. Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lpp., ir pievienoti 7 pielikumi.Darbā izmantoti 18 literatūras avoti. The author of the wok – Maruta Ozoliņa The type of the work – qualification work The study programme – the teacher of pre-school education The research work manager – Mg. paed. lecturer Rūta Voiciša The theme or the work – The promotion of creativity of 5 – year old children at researh lessons in nature in a pre-school institution. The aim of the work – to explore the creativity of 5 – year old children at researh lessons in nature in a pre-school institution. The qualification work consists of 2 parts and chapters. The theoretical part. In this part conclusions about creativity have been inspected, theoretical explanations about research activities in nature have been clarified and the impact of these investigations on the development of a personality has been characterised. The author acquaints with the researches of psychologists on 5- year old children’s psychological development as well as the views of pedagogues about the application of various methods in promotion of children’s creativity by investigation and activities in nature. The empirical part. By organizing research lessons in nature the author prospected how they have contributed to children’s creativity in different areas, which pedagogical and organizational methods have been the most effective ones in encouragement for the creativity. In conclusion the author collated the obtained results and reflected the dinamics of the development of creativity in charts. The extent of the qualification work is 44 pages; it has 7 supplements. 18. literature resources have been used.