Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanas iespējas rotaļnodarbībās
Autor
Balode, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Guna Balode Darba vadītājs: prof. Tija Zīriņa Darba nosaukums: ,,Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanas iespējas rotaļnodarbībās’’. Pētījuma mērķis: pētīt pirmsskolēna veselīga dzīvesveida veidošanas iespējas. Uzdevumi: 1) Analizēt teorijas par veselīgu dzīvesveidu. 2) Raksturot veselīga dzīvesveida īstenošanas iespējas pirmsskolā. 3) Noteikt pirmsskolēna veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanas vērtēšanas kritērijus. 4) Veikt pētījumu par veselīgu dzīvesveida īstenošanas iespējām jaunākajā pirmsskolas vecumā. Darba teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta literatūra par pedagoģisko procesu pirmsskolā, veselīgu dzīvesveidu, raksturots veselīgs dzīvesveids pirmsskolā, veselīga dzīvesveida īstenošanas iespējas pirmsskolā. Pētnieciskajā darbībā atlasīti bērnu veselīga dzīvesveida vērtēšanas kritēriji, izstrādāti to līmeņi, vadītas nodarbības par veselīgu dzīvesveidu, vērtēta un salīdzināta bērnu izpratne par veselīgu dzīvesveidu. Izstrādātas un analizētas pedagogu un vecāku anketas. Pētījuma rezultātā iegūti dati, ka labus rezultātus veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanā var iegūt, ņemot vērā bērnu pieredzi un ļaujot bērniem līdzdarboties veselīga dzīvesveida izziņas procesā. Secinājums: izpratne par jebkuru situāciju bērnam veidoja darbojoties līdzi, vērojot, atdarinot, izdzīvojot katru situāciju. Kvalifikācijas darba saturs ietver: 60.lpp, 4 tabulas, 8 attēlus, 32 literatūras avotus, 5 pielikumus. The autor: Guna Balode The study manager: prof. Tija Zīriņa The study: The possibilities to form an understandmend of healthy lifestyle in a preschool for an earliestage of preschoolers Aim of study: find out healthy lifestyle pre-schooler's understanding. Study tasks : 1) Analyze theories about a healthy lifestyle; 2) Describe how to make healthy lifestyles in preschool. 3) Determine the assessment criteria for a pre-schooler's understanding of healthy lifestyles. 4)Take a study on the feasibility of a healthy lifestyle in the youngest preschool age. The theoretical part of the study analyzed literature about the pedagogical process in preschool, a healthy lifestyle and healthy lifestyle in pre-school. In the study the criteria for the assessment of children's healthy lifestyle have been selected, their levels have been developed, healthy lifestyle classes have been conducted, children's understanding and understanding of a healthy lifestyle has been assessed and compared. Pedagogical and parental questionnaires were developed and analyzed. The study found that good results in understanding a healthy lifestyle can be obtained by taking into account the experiences of children and allowing children to participate in a healthy lifestyle cognitive process. Conclusion: understanding of any situation for the child was made by working with, observing, imitating, surviving each situation. The content of the qualification paper includes: 60 pages, 4 tables, 8 pictures, 32 sources of literature, 5 annexes.