Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošas darbības pieredzes sekmēšana gleznošanas procesā vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Ritere-Liepniece, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošas darbības pieredzes sekmēšana gleznošanas procesā vizuālās mākslas nodarbībās. Darba autors. Ineta Ritere – Liepniece. Darba zinātniskais vadītājs. Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja – Gasparoviča. Teorētiskajā daļā balstoties uz A. Vorobjova, V. Hibneres, G. Svences, I. Freibergas, D. Lieģenieces, I. Stangaines, D. Dzintares, A. Randohas, D. Kalējas - Gasparovičas un citu pedagogu un psihologu teorētiskajām atziņām tiek pētīts un analizēts kā sekmējama bērnu radošas darbības pieredze gleznošanas procesā vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Pētījuma praktiskajā daļā apkopota anketēšana, novērošana, pārrunas. Pētījums tika veikts Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā iegūtie rezultāti tika apkopoti un analizēti. Pētījuma jautājums: Kā gleznošanas procesā, vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā sekmējama bērnu radošās darbības pieredze? Pētījuma uzdevumi. •Teorētiski analizēt literatūru par radošas darbības pieredzi un to sekmēšanu •Analizēt literatūru par vizuālās mākslas nodarbībām pirmsskolā •Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus Pētījuma metodes. Teorētiskās: literatūras analīze Empīriskās: •rakstiska aptauja bērnu vecākiem •nestrukturizēta intervija ar bērniem •pedagoģiskais vērojums •bērnu darbu analīze Kvalifikācijas darbs sastāv no 63 lapaspusēm, 9 tabulām, 13 attēliem, 7 pielikumiem, 44 literatūras un citiem avotiem. Title of work: Promoting the Experience of a Creative Activity the Children of Late Pre – school Age during the painting Process in Visual Arts Lessons. Author of work . Ineta Ritere – Liepniece. Research supervisor. Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja – Gasparoviča. Theoreticl part, based on the quotes of A. Vorobjovs, V. Hibnere, G. Svence, I. Freiberga, D. Lieģeniece, I. Stangaine, D. Dzintare, A. Randoha, D. Kalēja- Gasparoviča and other teachers and psychologists, is a research and analysis on how to promote the Experience of a Creative Activity in Children of Pre – School Age during the Painting Process in Visual Arts Lessons. Practical part is a collection of questionnaires, observation and intervisews. Research was carried out in Riga X Pre – school educational institution. The results of the research are summarized and analysed. Research quest: How the Experience of a Creative Activity in Children of Pre – school Age during the Painting Process in Vsual Arts Lessons is promoted? Research aims. •To analyse theoretically the literature on creative Experience and its promotion/development •To analyse literature on visual arts lessons in Pre – school •To study theoretical quotes in empirical research and analyse theobtained results Research methods. Theoretical: analysis of literature Empirical: •Written questionnaire for parents •Non – structured interview with children •Pedagogical observation • Analysis of children’s works Qualification paper consists of 63 pages, 9 charts, 13 pictures, 7 attachments, 44 works of literature and other sources.