Skolēnu mācību sasniegumu pašnovērtēšanas prasmju pilnveide matemātikā 3.klasē
Autor
Gasparoviča, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autore: Inese Gasparoviča. Bakalaura darba nosaukums: Skolēnu mācību sasniegumu pašnovērtēšanas prasmju pilnveide matemātikā 3.klasē. Bakalaura darba mērķis: pētīt skolēnu mācību sasniegumu pašnovērtēšanas prasmes un to pilnveidi matemātikā 3.klasē. Pirmajā pētījuma posmā tiek atklāta problēma – skolotāji atzīst, ka pašnovērtējuma prasmes tiek pilnveidotas, savukārt, skolēni to nav pamanījuši, atzīstot, ka pašnovērtējumu veic ļoti reti. Tiek secināts, ka skolēni neizprot pašnovērtēšanas nozīmi mācību procesā, ka pašnovērtēšana pārsvarā notiek stundas beigās, izvērtējot tikai rezultātus, nevis skolēnu mācīšanos. Otrajā pētījuma posmā tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pārrunājot ar skolēniem pašnovērtējuma nozīmi, piedāvājot dažādus pašnovērtēšanas paņēmienus, kas balstīti uz skolēnu iepriekšējo pieredzi, lietojot jēdzienu ‘pašnovērtējums’, atvēlot pašnovērtēšanai pietiekami daudz laika dažādos stundas posmos. Šīs izmēģinājumdarbības rezultātā tiek secināts, ka skolēni izprot pašnovērtējuma nozīmi, saprot, kādas aktivitātes tiek veiktas pašnovērtēšanas laikā, un vēlētos katrā stundā novērtēt savus sasniegumus. Bakalaura darba apjoms ir 50 lapas. Tā saturā ir 8 attēli, 2 tabulas, 3 pielikumi. Darba izmantoti 29 literatūras un citi avoti. Author of the bachelor work: Inese Gasparoviča The theme of the bachelor work: Improving students' learning achievement's self-assessment skilss at the third class in mathematics. The purpose of the bachelor work: to reserch students' learning achievement's self-assessment skilss and it’s improving at the third class in mathematics. In the first period of the research is defined the problem – teachers say, that they improve self-assessment skilss, while students haven’t noticed it. Students say that they do self-assessment very seldom. Is concluded, that students don’t understand the importance of self-assessment in the learning process, that self-asessment usually is organized in the end of lesson, that students estimate only results, not learning process. Pedagogical trial work was performed in the second period or research. Teacher discused with students about self-assessment importance, she offered different self-assessment methods based on their experience, she used word ‘self-assessment’, she organized self-assessment in different parts of lesson giving enough time. After this trial work period is concluded, that students uderstand the importance of self-assessment, they know self-assessment activities and they want to estimante their achievements every lesson. The amound of the work is 50 pages. It includes 8 images, 2 tables, 3 attachments. In the work there are used 29 literature sources and others.