4-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolā
Autor
Barkovska, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Irina Barkovska Darba vadītājs: Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba tēma: 4 -5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolā Mērķis: izzināt 4 -5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas pirmsskolā. Pētnieciskā darba uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par pašapkalpošanās prasmju attīstību pedagogu un psihologu teorijās. 2.Izzināt 4 -5 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas kontekstā. 3.Veikt pētījumu par 4 -5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējām pirmsskolā. 4.Izstrādāt priekšlikumus pedagogiem pašapkalpošanās prasmju pilnveidei pirmsskolā vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā Pētījuma priekšmets: pašapkalpošanās prasmes Pētījuma metodes: 1.literatūras analīze 2.pedagoģiskais vērojums 3.pedagoģiskā izmēģinājumdarbība 4.rezultātu analizēšana Pētījuma bāze: Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādē “X” Respondentu skaits: 15 4-5 gadīgi bērni Pētījuma periods: 2017. gada marts – 2017. gada oktobris Pētījuma hipotēze:4-5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide pirmsskolā būs sekmīga, ja: •pedagogs rosinās bērnus pilnveidot pašapkalpošanās prasmes •piedāvātās aktivitātes un uzdevumi pilnveidos bērnu prasmi pašapkalpoties •bērna patstāvīga darbība būs mērķtiecīga un radīs prieku par personīgi paveikto Atslēgas vārdi: bērni, attīstība, pašapkalpošanās, patstāvība, pirmsskola Darba apjoms:51 lappuse, 4 tabulas, 35 literatūras avoti. Author: Irina Barkovska Adviser:TijaZīriņa The theme of the qualification paper: The ways of improving self-care skills to 4 -5 year old preschoolers. The aim: To work out the ways of encouraging the children self-care skills between the ages of 4 and 5. The objectives of the research paper: 5.To explore the literature sources and analyze the research findings of many well-known psychologists and pedagogues in the field of children’s self-care skills development. 6.To find out the characteristic peculiarities of children development between the ages of 4 and 5 in the context of the investigated problem. 7.To carry out the research on the means and ways of fostering the preschoolers self-care skills between the ages of 4 and 5. 8.To work out the recommendations for pedagogues concerning the issue of encouraging self-care skills during the middle preschool period. The research object: pedagogical process in preschool The research subject: self-care skills Research methods: 5.the analysis of literature sources 6.pedagogical observation 7.pedagogical piloting 8.data gathering and analysis The research base: Yelgava preschool institution X The number of respondents: the 15 preschoolers of ages 4 and 5. The research period: March, 2017. – October, 2017. The hypothesis of the research: the fostering of children’s self-care skills will be successful if: •a pedagogue will encourage the children to perform self-care skills whenever possible and assists them if necessary •the activities and tasks offered will improve the children’s self-care skills development •a child’s independent behavior will be purposeful and meaningful which in turn builds his/ her self-esteem and pride for being independent Key phrases: children, development, self-care, independence, preschool The volume of work is 51 pages, work contains 4 tables and material of 35 information generators is used.