Mazākumtautības vidēja pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas latviešu valodā attīstības sekmēšana lomu rotaļās
Автор
Šreibere, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mazākumtautības vidēja pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas latviešu valodā attīstības sekmēšana lomu rotaļās Darba autore: Svetlana Šreibere Zinātniskā vadītāja: Prof.Dr. paed. Agrita Tauriņa Kursa darba apjoms: 53 lpp., 8 tabulas, 17 attēli, 9 pielikumi, izmantoti 42 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Izzināt lomu rotaļu izmantošanas iespējas mazākumtautības bērnu latviešu valodas apguves dialogrunas veicināšanā Kursa darbs sastav no divām daļām: 1. Dialogrunas attīstības sekmēšanas atziņas zinātnieku, pedagogu, psihologu pētījumos. 2. Empīriskais pētījums dialogrunas attīstības sekmēšanā latviešu valodā mazākumtautības 4-5 gadus veciem bērniem lomu rotaļās. Darbā tiek analizēta dialogrunas ietekme lomu rotaļās, lai sekmētu mazakumtautības bērniem latviešu valodas apguvi. Pamatojoties uz zinātnieku D. Dzintere, R. Boša, I. Stangaine, I. Pučure, L. Vigotskis u.c. pētījumiem, autore sniedz pārskatu par rotaļu nozīmi bērna psihiskajā un dialogrunas attīstībā. Kvalifikācijas darbā tika analizēta teorētiskā literatūra, izveidota lomu rotaļu virkne, kas ir piemērota latviešu valodas dialogrunas sekmēšanai mazākumtautības bērniem vecumā no 4-5 gadiem, veikti secinājumi. Promoting the development of dialogue speech in Latvian language for national minority children of mid preschool age through the use of role playing games. Author of the work: Svetlana Šreibere Scientific leader: Prof.Dr. paed. Agrita Tauriņa Course work size: 53 pages., 8 tables, 17 images, 9 attachements, used 42 literature sources. Objective of the study: Introduction of the potential uses of roleplaying games for development of dialogue speech in Latvian language for the children of national minorities. Course work consists of two parts : 1. Summarised review of successful studies into the development of dialogue speech by scientists, teachers and psychologists. 2. Empirical research - development of dialogue speech in Latvian language through use ofroleplaying games for the children of national minorities ages 4-5 years. Course work is used to analyse the influence of dialogue speech through roleplaying games in learning Latvian language by children of national minorities. Based on the research of the following scientists D. Dzintere, R. Boša, I. Stangaine, I. Pučure, L. Vigotskis and others, author presents their view about the importance of the roleplaying games in speech as well as psychological development of a child. Throughout the course work the analysis of the theoretical literature takes place, particularly those that are written to help with the development of dialogue speech in Latvian language for the children of national minorities ages 4-5 years. Conclusions made.