Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorZiediņa, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61869
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37850
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs - Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba autore – Linda Ziediņa. Darba zinātniskā vadītāja- Dr. paed., prof. Maruta Sīle. Pētījuma mērķis Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas lomu rotaļās. Pētījuma uzdevumi 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par pašapkalpošanās prasmēm 2. Raksturot pašapkalpošanās prasmes vidējā pirmsskolas vecuma bērniem 3. Organizēt pētījumu un pamatot izvēlētās metodes 4. Analizēt pētījumu datus. Kvalifikācijas darba apjoms - 57. lpp., 5 tabulas, 8 attēli, literatūras un informācijas avoti sastāv no 42 vienībām, pievienoti 6 pielikumi. Darbs sastāv no ievada, divām daļām, pirmajā daļā trīs apakšnodaļas, otrajā daļā četras apakšnodaļas, secinājumiem, ieteikumiem un rekomendācijām skolotājiem, literatūras un avotu saraksta. Pirmajā nodaļā analizētas vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības un bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveides iespējas lomu rotaļās. Tiek definētas pašapkalpošanās prasmes, ko var apgūt vidējā pirmsskolas vecuma bērni, pamatotas pētījuma metodes, kas izmantojamas pašapkalpošanās prasmju pilnveidei pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētisko bāzi veido Ļ. Vigotska, E. Eriksona, G. Svences, A. Šponas, D. Dzinteres, V. Golubinas u.c. zinātnieku pētījumi. Otrajā nodaļā empīriskā pētījumā tika pārbadīta izvirzītā hipotēze – vidējā vecuma bērnu (4- 5 gadīgu) pašapkalpošanās prasmju pilnveide būs sekmīgāka, ja tiks ievērotas vecumposmam atbilstošas lomu rotaļas, ja tiks ievērota bērnu individuālā dzīves pieredze. Pētījuma laikā tiek raksturots pedagoģiskais process un iespējas kombinēt lomu rotaļas ar citiem paņēmieniem, lai pilnveidotu pašapkalpošanās prasmes. Atslēgvārdi- Pašapkalpošanās prasmes, bērnu vidējais pirmsskolas vecums, ģērbšanās prasmes, lomu rotaļas.
dc.description.abstractQualification paper – Self-care skill development in role play games for pre – school children. Author of the qualification paper – Linda Ziediņa. Academic promoter- Dr. paed., prof. Maruta Sīle. Aim of the research: To study average pre-school age children self – care development oppurtunities in role play games. Research tasks: 1. To analyze different theories of self-care skills by pedagogical and psychological theoriticians. 2.To describe self-care skills of average pre-school age children 3.To establish research and to base methodology of research 4.To analyze research data Volume of the paper – 57 pages, 5 tables, 8 pictures, 42 bibliographical titles, 6 annexes Qualification paper consists of an introduction, two chapters – first part with three subchapters and second part with four subchapters, conclusions, recommendations for teachers, and list of bibliography sources. The first chapter analyses the average pre-school child developmet patterns and self care skill development oppurtunities in role play games. This chapter defines self- care skills that are taught for pre-school children and bases methodology of research which is used for self-care development in pre-school pedagogy process . The theoretical base consists of scientific researches of such authors as L. Vigotskis, E. Eriksons, G. Svence, A. Špona, D. Dzintere, V. Golubina, etc. Second part consists of empirical research and verifies hypothesis – children of average pre-school age ( 4-5 years) self-care skills development will be more succesful, if appropriate role play games for the age group are used and individual experience of child is respected. This research describes pedagogical process and oppurtunities to combine role-play games with other technicques to improve self-care skills for average pre-school age children. Key words- Self-care skills, average pre-school children age, dressing skills, role-play games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subjectbērnu vidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectģērbšanās prasmes
dc.subjectlomu rotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveide lomu rotaļās
dc.title.alternativeSelf-care skill development in role play games for Pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige