Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā - zīmēšanā
Author
Balcere, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Liene Balcere Kvalifikācijas darbs: Vecākā pirmskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā –zīmēšanā; Darba apjoms: 35.lpp., 4 tabulas, 10 attēli, 19 izmantotās literatūras vienības. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmskolā; Pētījuma priekšmets: Sešgadīgu bērnu iztēles attīstība; Pētījuma hipotēze : Sešgadīgu bērnu iztēles attīstība tēlotājmākslas nodarbībās būs sekmīgāka, ja: •pedagogs atlasīs paņēmienus un tehnikas atbilstoši bērnu vecuma posmam; •ja pedagogs nodrošinās materiālu daudzveidību. Pētījuma mērķis : Teorētiski un praktiski izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējas zīmēšanā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par iztēli un vizuālo mākslu. 2. Izstrādāt pedagoģosko paņēmienu kopu vecāko pirmssskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanai. Pētījumu metodes : 1.Teorētiskā pedagoģijas un psiholoģijas literatūras analīze. 2.Empīriskās metodes – novērošana, bērnu darbu analīze, pedagoģiskais vērojums. Pētījuma bāze: Pirmskolas izglītības iestāde “X” , pētījumā piedalās 10 bērni. Pētījuma struktūra: Ievads, divas daļas, secinājumi un literatūras saraksts. Author: Liene Balcere Qualification work: Promotion of imagination for preschool older child in visual arts classes Amount of work: 35 pages, 4 tables, 10 pictures, 4 attachments,19 sources of literature Object of the study: Pre-school children 6 years old Subject of the study: Promotion of imagination for child Study’s hypothesis: The imagination of six-year-old children in art classes will be more successful if: •The teacher will select techniques and techniques appropriate to the age of the child; •If the teacher provides a variety of materials. Study’s objective: Theoretically and practically to find out the possibility of promoting the development of the average preschool age children's imagination in drawing Tasks: 1.To analyze the ideas of pedagogy and psychology scientists about imagination and visual art; 2.Develop a set of pedagogical techniques for promoting the imagination of older preschool children. Research methods: 1. Theoretical methods - analysis of scientific literature, 2. Empirical methods - observation, analysis of work, pedagogical observation. Research base: Pre-school education institution, „X”, 10 children participate in the study Structure of the research: Introduction, two parts, conclusions and list of literature.