Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorTomsone, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:45Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61930
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37876
dc.description.abstractDarba autors – Diāna Tomsone Darba vadītājs – Ineta Helmane Darba temats – 6-7 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana muzikālajā darbībā Pētījuma mērķis – Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 6 - 7 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējas muzikālajās darbībās un apkopot ieteikumus 6 - 7 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējas muzikālajā darbībā Pētījuma uzdevumi – • pētīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par emocionālo atsaucību • raksturot muzikālās rotaļas kā vienu no emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējām 6 - 7 gadus veciem bērniem • Veikt empīrisko pētījumu pirmsskolas izglītības iestādē un apkopot rezultātus • Apkopot ieteikumus 6 - 7 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanas iespējas muzikālajā darbībā Hipotēze – Bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana noritēs veiksmīgāk, ja skolotāja pedagoģiskajā procesā izmantos bērnu vajadzībām un interesēm atbilstošas muzikālās darbības Pētījuma metodes – • Teorētiskās – literatūras analīze • Empīriskā – pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu analīze. Pirmajā daļā, pamatojoties uz tādu autoru pētījumiem kā A. Līduma, I. Plotnieks, D. Lieģeniece u.c. tiek teorētiski noskaidrots, kas ir emocijas un to loma dažādu autoru skatījumā, emocionālā attīstība 6-7 gadus veciem bērniem un izpētīta bērna emocionālās atsaucības sekmēšana muzikālajā darbībā. Otrajā daļā autore izstrādājusi nodarbības, kuru centrā ir emocionālās atsaucības sekmēšana muzikālajā darbībā, ko ietver trīs galvenie komponenti – dziedātprieks, līdzpārdzīvojums, līdzdarbošanās. Nodarbībās tiek izmantoti bērniem tuvas, mūsdienīgas dziesmas, skaitāmpanti, kustību rotaļas. No emocionālās atsaucības sekmēšanas uzdevumiem secināms, ka gan kontroles, gan eksperimentālajā grupā ir bērni, kas nelīdzdarbojas un rotaļā nepiedalās, kā arī bērni, kas piedalās, bet emocijas neizrāda. Abās grupās situācija ir līdzīga. Darbs sastāv no 40 lappusēm, 3 tabulām, 68 literatūras avotiem.
dc.description.abstractAuthor of the work – Diana Tomsone Supervisor – Ineta Helmane Work topic – increase of emotional responsiveness by music- based on activities for the children of age’s, range’s from six and seven year olds. Objective of the study – theoretical cognize and practical explore increase of emotional responsiveness resources by music- based activities for the children of age’s, range’s from six and seven year’s old and collect recommendations increase of emotional responsiveness resources by music- based activities for the children of age’s, range’s from six and seven years’ old. Study tasks – •inquire and analyze pedagogical and psychological literature on emotional responsiveness •characterize musical games as one of increase of emotional responsiveness resources by music- based activities for the children of age’s, range’s from six and seven year’s old •to carry out empirical inquiry preschool educational institution and summarize results •summarize suggestions increase of emotional responsiveness resources by music- based activities for the children of age’s, range’s from six and seven years’ old. Hypothesis – children’s increase of emotional responsiveness will be more successful, if teacher in pedagogical process will use appropriate musical activities the needs and interests of the child. Study methods – •theoretical – analyze of literature •empirical – pedagogical observation, pedagogical trial action, analysis of acquired data. In the first part, based on the authors of the study as A. Liduma, I. Plotnieks, D. Liegeniece etc., is theoretical found out, which is emotions and their role in a variety of author’s view’s, increase of emotional for the children of age’s, range’s from six and seven years’ old and inquire increase of emotional responsiveness by music- based activities for the children’s. In the second part, the author has developed lessons, where in the center have increase of emotional responsiveness by music, which includes three main components – singing for praise and confidence, sympathy, participating. In lessons are used for child’s close, contemporary songs, counters, motion games. From increase of emotional responsiveness of the tasks to be observe, then both controls and experimental group have child’s, who is not participating, is not participating in the games, as well as children’s, who participate, but do not show emotions. In both groups the situation is similar. Work is composed from 40 pages, 3 tables (charts - diagrams), 68 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectemocionālā atsaucība
dc.subjectlīdzpārdzīvojums
dc.subjectlīdzdarbošanās
dc.subjectdziedātprieks
dc.title6-7 gadus vecu bērnu emocionālās atsaucības sekmēšana muzikālajā darbībā
dc.title.alternativeIncrease of emotional responsiveness by music-based activities for the children of age's range's from six and seven year's old
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record