Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveide didaktiskajās rotaļās
Author
Berkevica, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu "Vecākā pirmsskolas vecuma bērni, matemātisko prasmju pilnveide, didaktiskās rotaļās" Pētījuma mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveides iespējas didaktiskajās rotaļās. Pētījuma teorētiskajā daļā raksturotas didaktiskās rotaļas, kā viena no galvenajām darbības veidiem matemātisko prasmju pilnveidei. Empīriskajā daļā sniegts pārskats par kvalifikācijas darba autores veidoto didaktisko rotaļu un spēļu organizēšanu pirmsskolas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, vienlaicīgi uzverot didaktisko rotaļu sasaisti ar dienas ritmu.Izvērtējot bērnu matemātisko prasmju pilnveidi pēc kvalifikācijas darba autore izstrādātiem kritērijiem, pētījuma rezultātā tiek apstiprināta pētījuma hipotēze:Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju pilnveide didaktiskajās rotaļās būs sekmīgāka, ja didaktiskās rotaļas būs bērniem interesantas, ja tiks ievērotas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības, ja tiks izmantotas didaktiskās rotaļās bērnus saistošas tēmas. The qualification paper is devoted to the topic "The Oldest Preschoolers, Improvement of Mathematical Skills, Didactic Games" Aim of the research: To study the possibilities of improving the mathematical skills of the elder preschool children in didactic play. The theoretical part of the research describes didactic games as one of the main activities for the improvement of mathematical skills. The empirical part provides an overview of the organization of didactic games and games organized by the author of the qualification work in the pre-school elementary preschool age group, while simultaneously emphasizing the connection between didactic plays and the daily rhythm. By assessing the development of children's mathematical skills following the criteria developed by the author of the qualification paper, the research hypothesis is confirmed: the improvement of mathematical skills of pre-school children in didactic games will be more successful if the didactic play is interesting to children if the regularities of the development of the elder preschool children are observed, if the themes that are relevant to the children in didactic play are used.