Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavlovska, Dina
dc.contributor.authorHlomova, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-29T02:02:09Z
dc.date.available2018-01-29T02:02:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62144
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37992
dc.description.abstractŠis pētījums attiecināms uz valodu apguvi ar datora palīdzību. Darba mērķis ir izpētīt runas atpazīšans tehnoloģijas efektivitāti programmatūrā CALL-SLT, lai noteiktu, vai platforma var tikt izmantota franču valodas izrunas apguves nolūkos latviešu valodīgo apguvēju kontekstā. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek izskaidroti programmatūras CALL-SLT darbības principi, apkopotas svešvalodas izrunas mācīšanas pieejas un piedāvāta franču un latviešu valodas fonoloģisko sistēmu analīze, kas ļāva noteikt svarīgus izrunas elementus, uz kuru apgūšanu ir vērstas uz platformas izstrādātās aktivitātes. Darba praktiskajā daļā tiek izskaidrota 13 interaktīvo spēļu izstrāde, kas sastāda veiktā eksperimenta pamatu, ar mērķi izveidot pētījuma korpusu. Noslēgumā, tiek piedāvāta iegūto datu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze. Veiktā pētījuma secinājumi attiecās uz kursu vienību izstrādi uz platformas, franču valodas kā svešvalodas apguvēju darbu ar programmatūru un runas atpazīšanas tehnoloģijas darbības īpatnībām programmatūrā CALL-SLT.
dc.description.abstractThe present research concerns computer assisted language learning. In our study, we investigate the effectiveness of speech recognition in CALL-SLT program, aiming to determine if the platform can be used for French pronunciation acquisition by Latvian speaking language learners. The theoretical part of the research contains an explanation of the functioning principles of the CALL-SLT program, presents a synthesis of approaches to pronunciation teaching, as well as offers a contrastive analysis of Latvian and French phonological systems, that makes it possible to distinguish relevant phonetic elements for the creation of activities on the platform in question. In the practical part of the study, we explain the development of 13 interactive games, that form the basis of the experiment we have carried out, in order to constitute the corpus of our research, as well as a quantitative and qualitative analysis of the obtained data is offered. The conclusions of this research focus on the development of the educational units, the use of the platform by French as foreign language learners and the performance particularities of the speech recognition system in the CALL-SLT program.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectCALL-SLT
dc.subjectrunas atpazīšanas tehnoloģija
dc.subjectizruna
dc.subjectvalodu apguve ar datora palīdzību
dc.titleRunas atpazīšanas tehnoloģija CALL-SLT programmatūrā: izrunas spēļu piemērs latviešu valodīgajiem franču valodas apguvējiem
dc.title.alternativeSpeech recognition in the CALL-SLT program: example of pronunciation games for Latvian speaking French learners
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record