Show simple item record

dc.contributor.advisorMozere, Rasma
dc.contributor.authorBaldujeva, Jekaterīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-29T02:02:15Z
dc.date.available2018-01-29T02:02:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62349
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38002
dc.description.abstractMūsdienās reklāma ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Tā tiek izplatīta dažādās formās un veidos, un sasniedz auditoriju caur dažādiem medijiem. Reklāmas efektivitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem, taču viens no svarīgākajiem elementiem katrā reklāmā ir valoda, jo pareizi noformēts un padots auditorijai vēstījums padara reklāmēto produktu iekārotāku un pārliecina patērētāju iegādāties tieši to. Šī bakalaura darba mērķis ir analizēt leksiku, kas tiek lietota kosmētisko līdzekļu reklāmās, pievēršot īpašu uzmanību vārdiem, kas piesaista auditorijas uzmanību un pārliecina cilvēkus iegādāties produktu. Pētījumā pielietotās metodes ietver sevī literatūras analīzi, drūkātās reklāmas diskursa analīzi un interviju. Pētījuma rezultāti parāda visbiežāk lietotos vārdus, kā arī vislielāko uzmanību piesaistošos un pārliecinošos vārdus un frāzes, kuras tiek pielietotas drukātā kosmētikas reklāmā. Pētījums atklāj arī visbiežāk izmantoto tehniku, kā nodibināt attiecības starp auditoriju un tekstu.
dc.description.abstractNowadays, advertising is an integral element of daily life. It takes different forms and reaches the audience through different media. The future success of advertisement depends on a variety of factors; however, one of the most important elements of any advertisement is a language, as the right message transmitted to the audience makes the advertised products desirable and convinces people to buy them. The aim of the present Bachelor thesis is to examine the lexis used in the advertisements of cosmetic products, focusing on the words that attract the attention of the audience, as well as persuade to purchase a certain product. The research methods involve literature review of available theories, discourse analysis of the printed advertisements and interview. The results of the study reveal the most frequently applied words, as well as the most attention-getting and convincing words and phrases used in the texts of printed advertisements of cosmetic products. The research also identifies the most common technique used to build a relationship between the audience and the text.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectprinted advertisements
dc.subjectdiscourse
dc.subjectdiscourse of advertising
dc.subjectlexis
dc.subjectcosmetic products
dc.titleAuditoriju uzrunājoša leksika drukātajās reklāmās
dc.title.alternativeAudience-Oriented Lexis in Printed Advertisements
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record