• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-62195-Ozolina_Inesa_io15014.pdf (1.422Mb)
Author
Ozoliņa, Inesa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore Inesa Ozoliņa. Darba tēma: “Pasaku izmantošana 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā pirmsskolā”. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Ieva Margeviča-Grinberga. Mērķis: izpētīt pasaku izmantošanu 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās sekmēšanā pirmsskolā. Mūsdienās aktuāls ir jautājums par radošas, atvērtas, darboties gribošas un spējīgas personības veidošanu pirmsskolas vecumā, respektējot katra bērna individualitāti. Ir svarīgi, lai bērns būtu ne tikai intelektuāli, bet arī emocionāli izglītots. Pirmsskolas vecumā intelektuālā un emocionālā attīstība, ir cieši un nesaraujami saistīti jēdzieni. Bērniem ļoti svarīgi ir apgūt jaunas zināšanas ar viņiem saprotamām metodēm. Vislielākā nozīme ir pasakām, to stāstīšanai, lasīšanai, attēlošanai, bērnam pašam aktīvi piedaloties. Kvalifikācijas darbs sastāv no anotācijām latviešu un angļu valodās, satura rādītāja, ievada, 3 galvenajām daļām, 6 apakšnodaļām, nobeiguma, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un 4 pielikumiem. Pirmajā daļā, autore analizē un pēta pieejamo teorētisko literatūru par matemātisko priekšstatu veidošanu pirmsskolas vecuma bērniem. Otrajā daļā, autore sniedz ieskatu par pasaku nozīmi tieši konkrētajā vecumposmā 3-4 gadu vecumā, pasaku veidiem, funkcijām. Trešajā daļā, tiek apskatīti un analizēti uzskates materiāli, kurus var izmantot bērni pasaku stāstīšanā vai attēlošanā, izspēlēšanā, apkopotas bērnu vecāku aizpildītās anketas, autore analizē tās un sniedz pārskatu par vecāku uzskatiem, viedokļiem un ieteikumiem. Darbā ir 51 lpp. Lai labāk uztvertu un atspoguļotu Kvalifikācijas darbā ietverto informāciju, autore izmantojusi 1 tabulu, 17 attēlus. Teorētiskās informācijas analīzei, izmantoti 34 literatūras avoti un Interneta resursi. Atslēgvārdi: pasakas, matemātiskie priekšstati, uzskates materiāli, bērnu iztēle.
 
The author of the Qualification work: Inesa Ozoliņa. The topic of Qualification work: "Mathematical concepts as Fairy tales in preschool for 3 to 4 years old children." Scientific supervisor: Dr. paed. Ieva Margevica-Grinberga. Aim: To explore the use of fairy tale 3-4 years old children's mathematical idea of promoting the formation of pre-school. Today, a question of creative, open, operate busty and capable personality formation of pre-school age, respecting each child's individuality. It is important that the child is not only intellectually, but also emotionally literate. For children it is essential to acquire new knowledge with them understandable methods. The greatest importance of fairy tales, the telling, reading, displaying the child himself actively participating. Qualification work consists of annotations in Latvian and English, table of contents, introduction, 3 main parts, subsections 6, final, conclusions, bibliography and 4 annexes. In the first part, the author analyzes and researches the available theoretical literature on the mathematical idea of the creation of pre-school age children. In the second part, the author provides an insight into the role of fairy-tales just a given age group 3-4 years of age, types and functions of fairy-tales. In the third part there were discussed and analyzed the visual aids that can be used for children, summarized the questionnaires completed by children's parents, the author analyzed them and provided an overview of parental beliefs, opinions and recommendations. Volume of the Qualification work is 51 pages. In order to better identify and reflect the work of the information contained in the qualification, the author used the 1 table, 17 pictures. Theoretical analysis of information used 34 sources of literature and Internet resources. Keywords: Fairy tales, Mathematical concepts, Visual aids, Children’s imagination.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38033
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV