• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstība, iepazīstinot ar dabu

Thumbnail
View/Open
299-62196-Gavilovska_Liga_lb15041.pdf (767.1Kb)
Author
Gavilovska, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu pētnieciskās prasmes attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, iepazīstinot ar dabu. Kvalifikācijas darbā analizētas pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās atziņas par pētnieciskās prasmes būtību un attīstību atbilstoši 3-4 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām, atlasītas piemērotākās metodes pētniecisko prasmju attīstībai, iepazīstinot 3-4 gadus vecus bērnus ar dabu pirmsskolā. Teorētiskas analīzes rezultātā izveidoti pētnieciskās prasmes līmeņi, kritēriji un rādītāji atbilstoši 3-4 gadus veciem bērniem. Veikts pedagoģiskais eksperiments, lai noskaidrotu 3-4 gadus vecu bērnu pētniecisko prasmju attīstību.
 
The purpose of the qualification work is to study the development of research skills of children aged 3-4 years in pre-school pedagogical process, while they are getting acquainted with nature.The qualification work analyzes the pedagogical, psychological and methodological discoveries. These discoveries is about the essence and development of research skills wich according to 3-4 year old infant's develompment peculiarity. In qualification work select the most appropriate methods for the development of research skills, introducing 3-4 year old children with nature in preschool, as well as pedagogical observation, to find out the level of research skills of 3-4 years old children. As a result of the theoretical analysis, the levels, criteria and indicators of research skills developed according to 3-4-year-old children were created.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38039
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV