Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorGromova-Ķūrena, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-02-02T02:02:07Z
dc.date.available2018-02-02T02:02:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other62206
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38044
dc.description.abstractDiplomdarba autore ir angļu valodas skolotāja, speciālais pedagogs vispārizglītojošajā skolā, kurā licencētas arī speciālās izglītības programmas. Nereti nācies atzīt, ka skolotājiem pietrūkst nepieciešamo zināšanu, prasmju un pārliecības par savām spējām darbā ar skolēniem ar speciālām vajadzībām. Lai sekmētu speciālās izglītības pilnveidi, 7 gadu garumā veidota skolas atbalsta sistēma, kuras apraksts iekļauts pētījumā. Pētījuma mērķis – noskaidrot lietderīgākos atbalsta pasākumus 5.–9. klašu skolēnu ar mācīšanās traucējumiem mācīšanās prasmju pilnveidei. Pētījuma bāze – 31 skolēni ar mācīšanās traucējumiem, viņu vecāki, 24 skolotāji. Pētījuma metodes: literatūras analīze, anketēšana, skolas dokumentu analīze, pedagoģiskā novērošana, rezultātu analīze. Rezultātā noskaidroti lietderīgākie atbalsta pasākumi skolēnu ar mācīšanās traucējumiem mācīšanās prasmju pilnveidei, apzinātas skolas atbalsta sistēmas stiprās un vēl pilnveidojamās puses, izvirzīts turpmākā pētījuma mērķis. Pētījums var tikt izmantots kā vadlīnijas vispārizglītojošajām skolām individuālās atbalsta sistēmas izveidei.
dc.description.abstractThe Author of the Diploma Paper is an English and special education teacher in a general comprehensive school, which has also licensed special education programmes. It has been admitted that teachers occasionally lack the necessary knowledge, skills and confidence in dealing with students with special educational needs. To develop special education arrangements, a support system of the school has been established within last 7 years, which has been described in the research. The aim of the research – to find out the most useful support arrangements to develop the learning skills of Form 5 – 9 students with learning disabilities. The research sample – 31 students with learning disabilities, their parents, 24 teachers. Research methods: study of theoretical standpoints, questionnaires, documentary analysis at school, pedagogical observation, analysis of the findings. As a result the most useful support arrangements to develop the learning skills of students with learning disabilities were found, the strengths of the school and areas of further development were ascertained, and the aim for further research was set. The research can be used as a guideline for general comprehensive schools to establish individual support system.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatbalsta pasākumi
dc.subjectmācīšanās traucējumi
dc.subjectmācīšanās prasmes
dc.subjectpusaudžu vecums
dc.titleAtbalsta pasākumi 5.-9.klašu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem mācīšanās prasmju pilnveidei
dc.title.alternativeSupport Arrangements to develop Learning Skills of Form 5-9 Students with Learning Disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию